Gå til innhold
Arkivverket

[#20470] Edvard Nilsen, f. 1855 i Ytterøen, bodde i Buksnes ved ft. 1900


Gjest Ottar Solberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Ottar Solberg

Ved folketellingen 1900 finner vi Edvard Nilsen m/fam. i Buksnes i Nordland. Som fødested er oppgitt Ytterøen (i N-Trøndelag). Ektefellen er Ingeborg Larsdtr. f. 1864 i Buksnes. Første barnet er født i Buksnes 1886. Jeg finner ikke Edvard Nilsen ved folketellingen 1865 hverken i Ytterøen eller Buksnes. Er det noen som kan hjelpe, ev. kan slå opp i kb. på statsarkivet i Trondheim for å finne fødsel/dåp og hans foreldres navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Kristensen

Jeg har slått opp i KB for Buksnes men finner ingen spor etter denne familien - hverken ekteskapet (kikket noen år før 1886) eller noen av barna. Jeg så også etter konfirmasjonen etter eldstebarnet Laurits - som burde vært konfirmert +/- 1902 - ikke nevnt.Muligens bør en vurdere å se etter i kirkebøker for Hol event. Vågan da familien midlertidig var bosatt Svolvær i år 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Mange takk Trond for oppslag i KB for Buksnes, da ser det ut til at vi ikke kan finne noe i Buksnes om Edvard Nilsens opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Kan det være feil fødselsår, folketelling Ytterøy 1865 har en Edvard Nielsen f. 1848? mvh. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.