Gå til innhold
Arkivverket

[#20481] Johanna Petrine Olsdatter født 1869, Alstadhaug


Gjest PeggyMArit Krogh
 Del

Recommended Posts

Gjest PeggyMArit Krogh

Johanna Petrine/a Olsdatter, født 1869/70, giftet seg med Jørgen L. Trondsen i Snillfjord, og er oldemor til min samboer. HUn døde i 1936.Hun var født i Alstadhaug, i Tjøtø prestegjeld.Foreldre var så langt jeg kan se, Ole Johan Hanssen, husmand (f. 1836, Herrø pr.gj) og Helena Maria Nilsdatter (f. 1841, Tjøtø). I tellingen i 1865 er de oppført som losjerende ved Tenden WAngsholmen på Herøy, mens de i 1875 er oppført på Prestvaldøen i Alstadhaug. De tilhører trossamfunn Ev.Luth begge to.Her stopper det opp for meg, og jeg vet ikke hvor jeg skal lete. Står de oppført i kirkebøker når de tilhører EvLuth? Finner ingen opplysninger om Prestvaldøen heller.Er interessert i alle opplysninger, særlig videre aner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Du har noen veldig arkaiske navneformer. Uansett var Tjøtta og Alstahaug (uten 'd') på den tiden to forskjellige kommuner. Herøy var vel en tredje kommune.Ev.luth betyr formodentlig at de tilhørte ikke bare en frikirke, men selve Frikirka. Skal bli artig å høre hvordan dissentere ble registrert ved fødsel, dåp osv. Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.