Gå til innhold
Arkivverket

[#20482] Lindberget, Hof i Solør


Gjest Lisbeth Mikalsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Mikalsen

Jeg leter etter opplysninger ang. Bertia/Berthea født på Lindberget i Hof Finnskogen. Da jeg var i arkivet i dag fant jeg hennes dåp 17. juli 1859 og foreldre var Husmand Peder Johannessen og Berte Kristiansdr. (Fant også flere av søskene hennes) Foreldrene fikk barn fra 1844 til 1865. Men jeg fant ingen av barnas konfirmasjon. Og heller ikke foreldrenes vielse.Men jeg fant far`s innflyttning i 1843, og første barn ble født januar 1844. Det er ikke så lang tid å lete på, kan de være gift et annet sted? Og barna må vel være konfirmert i Hof? De bor på Lindberget i 1865. Er det noen som har forslag til hvor jeg skal lete, og er det noen bygdebøker for dette stedet? MVH. Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Vielsen står i Hof kirkebok. Ungkar Peder Johannesen Qvesetberget 23 år ble 04.03.1844 gift med pige Berte Christiansdatter, 17 år, født Qvesetberget. Brudg. far er Johannes Pedersen Bruras far er Christian AndersenFamilien er nevnt i Hans Marius Trøseids Hof Bygdebok II s. 34, og Bertes aner nevnt i Trøseids Hof Bygdebok III s. 404.Regner med du har funnet familien i 1865, og sett at Peder er født i Grue. Det kommer vel også fram ved innflyttinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Mikalsen

Hei! Tusen takk, det er gøy å se at min farmor`s fortellinger fra da jeg var liten stemmer. Jeg forventer at de kommer fra Finnland. Dette er en sak jeg har jobbet en del med å finne (jeg mangler vielse på Berthea og hennes mann Karl).Så nå skal jeg en tur på biblioteket etterpå.MVH.Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.