Gå til innhold
Arkivverket

[#20483] Slekt til Trine Cristine Ped(tt)ersdtr Bratsberg


Gjest Per Joar Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Joar Jensen

Kan noen hjelpe meg med Foreldre/Slekt til Trine Cristine Ped(tt)ersdtr Bratsberg,født 17/5 1814. Hun var gift på Byneset utenfor Trondheim med Sivert Jonsen Sundet. Kom vist nok i fra Trondheim eller Strinda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Bratsberg var et sogn i tidligere Strinda, nå del av Trondheim. Kirkeboken for aktuelt tidsrom er ikke lagt ut på internett. mvh John.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Aud Inger Skurdal

Fra Leinstrand bygdebok, side 185: .....'Siver Johnsen Sundet gift II med Thrine Christine Pedersdtr. Bratsberg.e.17.05.1814.(!) Det står videre om etterkommere,og om Sivert's forfedre, men det har du vel.Skal se om jeg finner giftemålet, kanskje en kan finne ut noe gjennom vitnene. Første barn, Maren f.1845. kanskje en kan finne ledetråder gjennom fadrene. Antar at vi må se i kirkebok for Melhus/Melhus eller Melhus/Leinstrand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Jeg har notert at Trine er født 17. mai 1814, men jeg har dessverre ikke skrevet ned hvor denne opplysningen stammer fra. Har ikke funnet dåpen hennes i kirkeboken i Bratsberg. Jeg finner heller ingenting om henne under gården Bratsberg i Bratsbergboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er dåpen til Trine Christine, i Vår Frue kirke. Trondheim, i 1814, se nr. 39: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Vår Frue i Trondheim, Ministerialbok nr. 602A02 (1774-1814), Fødte og døpte 1814, side 386-387. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16345&idx_id=16345&uid=ny&idx_side=-198>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Peter Christian Bratsberg og Peternille Beenberg døper en sønn Johan Christian ??? i 1808, se nr. 18, høyre side: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Vår Frue i Trondheim, Ministerialbok nr. 602A02 (1774-1814), Fødte og døpte 1808, side 310-311. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16345&idx_id=16345&uid=ny&idx_side=-158>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Jeg har notert fra før Joen Pedersen Benberg g.m. Ingeborg Madsd. Elsberg (En datter av Berta Naria (?), g.m. kjøpm. Morten Leigh fra Røros).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Joen skal være sønn av Peder Joensen Benberg f. 1707 og hans første kone Marit Andersdt. Vollan.Christen Clementsen må være sønn av Clement Erichsen Bratsberg som visstnok var en storkar i Bratsberg. Han kom fra Uvås i Skaun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

En sønn til, Mortinus Andreas, f. 1809, foreldre Peter Christian Bradsberg og Peternille Beenberg: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Vår Frue i Trondheim, Ministerialbok nr. 602A02 (1774-1814), Fødte og døpte 1809, side 322-323. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16345&idx_id=16345&uid=ny&idx_side=-164>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.