Gå til innhold
Arkivverket

[#20493] FT 1900 på DA og RHD er ikke like.


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Jeg så nettopp i spørsmål 20475, innlegg 8 på brukerforum at i FT 1900 på RHD finnes flere mennesker som ikke står i DA. Jeg trodde RHD og DA nå var slått sammen og derfor skulle være like. Så derfor lurer jeg på hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det gjer eg også. Eg måtte faktisk undersøkja den filen me fekk hos RHD. Personane i innlegg 8 finst ikkje hos der; det manglar rett og slett personlister for Ankenes. Dei må truleg vera lagde inn etter at me fekk dataene frå RHD. Me skal undersøkja saka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Seim

Hei Berit, så flott at du sier fra om dette!Ved nytt søk på RHD dukket sannelig mine besteforeldre opp. Og jeg som hadde gitt opp å finne dem i Norge, og trodde jeg måtte lete på svensk side av grensa. Mvh Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning Nicolai Gaare

Jeg har også funnet opplysninger i RHD som ikke er å finne i Digitalarkivet, f.eks. fødselsopplysninger fra FT 1900 Ankenes kommune. Trolig bør en bruke begge arkivet aktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.