Gå til innhold
Arkivverket

[#20495] Thomseth/Thonseth i Trondheim 1865 og 1875 - fra Beitstad


Gjest Eldbjørg Lyngstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Jeg finner en familie Thomseth i Trondheim i 1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61601&variabel=0&postnr=12678&fulle=true&spraak=n>LenkePeternelle Thomseth er oppgitt til å være fra Namdalseid (Eldens sogn) - og mye trolig er hun en person jeg har lett etter ganske lenge.Ved folketellinga i 1875 er etternavnet skrevet Thonseth, og Pethrinelle er enke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Jeg finner Enkemadame Tomseth i Adressebok for Trondhjem for 1889 og Petronelle Tomseth i 1890. Hennes sønner Oskar og Paul Tomseth er også der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Kvam

Hei. I Familysearch er det en Peternille Andreasdtr f.14 jun.1828 dåp 3 aug 1828 Beistad / Namdalseid foreldre Andreas Johansen og Ane Pedersdtr. Det er vel henne du leter etter. hilsen Roar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Ja, det er henne. Hun er søster til min oldemor, en av 15 søsken. Jeg har lett i noen år, og ikke funnet henne før nå. Det vil si, jeg vil gjerne være sikker på at det er henne. Skal prøve å finne giftermål, sannsynligvis i en menighet i Trondheim. Jeg har heller ikke funnet henne konfirmert i Beitstad/Namdalseid.Er interessert i å vite mer om etterslekta også.Jeg har også søkt etter noen av hennes søsken på Dig.ark.:Tema 9707: Mortinius (han har jeg ikke funnet etter 1865).Tema 11744: Nikolai. Han er på plass takket være god hjelp fra Flom i Minnesota.Tema 11745: Gabriel. Har opplysninger om han fra Nord-Dakota.Tema 12375: Jonette. Dro visstnok til Amerika på sine eldre dager, men der har jeg ikke funnet henne foreløpig. Hun var tvillingsøster til Peternelle som jeg fant nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.