Gå til innhold
Arkivverket

[#20497] Anethe Thorstens., I 1900 bosatt på Haugsund (Gårdsnavn) i Øvre Ekers.


Gjest Harald Heier
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Heier

Hei, I FT for 1900 finner jeg at Anethe Thorstens er født i 1848. Hun er da bosatt på Hokksund i Øvre Eker. Hun skal være født samme sted. Hun står oppført som mor til : Thora, født 1878 Marie (?) Hans, født 1884 Anton, født 1888Jeg finner ikke Anethe Thorstens i FT for 1865 ! Hun kan selvfølgelig være bosatt et annet sted på det tidspunktet ?? Jeg vet heller ikke hvem foreldrene til Anethe Thorstens var, eller hvem hun giftet seg med.Skulle det være noen som kunne hjelpe meg med opplysninger om dette, ville jeg bli svært takknemlig.mvh Harald Heier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei, I følge lensmandsprotokoll for Eiker dør Torger Torstensen Hougsund, 49 år, 17/2 1890 Enke er Annette Olsd. Barn Hans 7 år, Olaf 3 år, Thora 11 år og Marie 9 årmvh Arnt Hole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Heier

Hei, Flott, da har jeg noe å lete videre på. Disse (lensmandsprotokoll) er nylig blitt lagt ut, så jeg må innrømme at jeg ikke har sett i de.Takker så mye ! Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Hallo. Annete Olsdatter befinner seg i krets 13 og på listenr. 90 ved folketellinga i Eiker 1891.Hun sies da å være enke. Født på Hønefoss i 1845 og hun jobber med husstell og haandarbeide rundt på gårdene. - Følgende barn nevnes; Tora Henriette Torgersdatter 1878, Olga Marie Torgersdatter 1881, Hans Torgersen 1884 og Anton Torgersen 1888.mvh Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.