Gå til innhold
Arkivverket

[#20507] Amund Helgesen og Gro Knudsdatter fra Buskerud


Gjest Nina Mastberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Mastberg

I FT 1801 er de på gården Kaalsrud i Flå i Nes prestegjeld. Amun er f. ca 1764 og Gro er f. ca 1767. I 1803 fikk de datteren Ragnhild, og i 1805 ble Gunhild født. Da bodde de på en gård som begynte med Heye.... (eller noe lignende), fremdeles på Nes. En gammel familiehistorie sier at Amund ble 'slått ihjel av den tyske godseieren på Gulskogen gods'. Er det noen som vet hvor de kom fra, og hva som skjedde med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Breivik

Nina!Prøv Heie/Heje i Flå (men på den tida du søker etter, er det heilt sikkert i Nes). Ellers har eg ingen ting å hjelpe deg med. Håpar det er andre som kan hjelpe deg vidare.Sigrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Mastberg

Takk for det. På et gammelt slektstre som jeg har, står de bare som Amund og Gro fra Gol, men jeg vet ikke om de opprinnelig kom derfra. Etternavnet deres fant jeg på statsarkivet i Kongsberg da jeg lette etter datteren Gunhilds fødselsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.