Gå til innhold
Arkivverket

[#20511] Etterlysninger i Tyskland, hvordan går jeg frem?


Gjest Mette Gunnari
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Grøss. Hele 7 byer. Er dette steder som man kan betrakte som prestegjeld/sogn? Jeg er nemlig på jakt etter en som jeg har navn, fødselsdato i 1792 og fødested Kønigsberg i Preussen, men ikke foreldre. Men jeg og andre med meg klarer ikke å finne det. Har vi nå 7 byer å lete i isteden for evt. 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Står det kun Königsberg i Preussen, kan du trygt gå ut ifra at det er metropolen ved Østersjøen som nå kalles Kaliningrad, og som skal feire 750-års-jubileum. Jeg har fått bekreftet fra en russisk genealog at arkivet i Kaliningrad besitter mye tysk-hanseatiskt materiale fra bl a 1700-tallet. Men hvor kirkebøkene befinner seg, finner en sikkert ut av på nettet, bl a via NSFs ressurser for Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tror vi har lett igjennom omtrent alt fra Kønigsberg i Østpreussen uten resultat. Filmene finnes hos mormonerne også, men det er så lang ventetid der og de som jobber der forstår ikke så veldig mye om hvordan de skal finne filmennummerne og bestille dem. Men takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.