Gå til innhold
Arkivverket

[#20521] En advarsel!!!!


Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Følgene dukket ned i min mailbox i dag. avs:digitalarkivet@uib.no emne:read it immediately. notat: I`m Waiting Vedlegg:found doc pif. OBS-OBS Meldingen inneholder virus, DERSOM EN ÅPNER VEDLEGGET. Neppe sendt ut av Digitalarkivet vil jeg tro. Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

De nye virusene som er ute nå (netsky osv.) har avsendere faktisk også fra ens tidligere nedlagte e-mail adresser. Ellers kommer de fra ukjent@online.no, ukjent@telenor.no og et hav av andre variant 'ikke eksisterende' mailadresser.Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil H Thomassen

Værre er den jeg har mottatt daglig den siste uken, som utgir seg å være fra security@microsoft. Det er en virusmail. Microsoft sender aldri ut e-post meldinger med vedlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Har fått 15 slike denne uka. Ikke så mange, men ergelig. Sletter dem i E-post leseren. De fleste av disse er på mere en 5-30 mb. Den siste hadde som avs. Tv2. Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.