Gå til innhold
Arkivverket

[#20522] Johanne fra Hafslo


Gjest Lene Jansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lene Jansen

Hei! Etterlyser info om Johanne Th. f 22/7 1920 i Hafslo i Sogn og Fjordane. Ønsker info om foreldre, bosted ved fødsel og pikenavnet. Er det noen som har kirkebøker fra Hafslo? MVH Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Det er vel grunn til å være litt forsiktig her, Lene. Denne Johanne kan jo fortsatt være i 'sin beste alder' og har ikke nødvendigvis noe ønske om å få sin familiebakgrunn brettet ut på nettet. Etter det jeg vet, er kirkebøkene for Hafslo tilgjengelig fram til 1908.Når det gjelder opplysninger i nyere kirkebøker (som ikke er avlevert til Statsarkivene), så er min erfaring at sogneprestkontorene ofte er behjelpelige. For å få den hjelpen man trenger, bør man imidlertid ha en god grunn til å spørre om slike opplysninger og helst være i slekt med den personen det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslaug Andersen

Du kan vel se om hun står i telefonkatalogen, - eller noen andre på Hafslo med samme etternavn, så kan du jo ringe dit og få de opplysningene du trenger.Aslaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Jansen

Ja det var kanskje litt opp i ny tid. Burde ha tenkt på det, men både hun og hennes mann er døde, og ja vi er i slekt med hennes mann. Yngvar er bror til min bestefar. Har desverre ingen kontakt med den siden av familien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslaug Andersen

Vet ikke sikkert om jeg husker rett når jeg tror at andre her i dette forumet har fåttt et råd om å kontakte folkeregisteret, for å få opplysninger. Kanskje noen som vet det kan gi deg melding her? For så kan du ringe Luster folkeregister.Aslaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Johanna Marie Andersdotter Skjerven var fødd i Hafslo 22.7.1920 og flytte i 1937 til Hønefoss i Norderhov der ho vart gift med Ingvar Andreasson Jansen, fødd i Norderhov 31.5.1919. Dei var gardbrukarar på Gullringen i Norderhov, men Ingvar døydde i 1984 (dato?), medan Johanna døydde 24.8.1996. Dei fekk seks born i lag, men fem av desse lever og kan ikkje omtalast på Digitalarkivet utan samtykke!Foreldri til Johanna var Anders Nilsson Skjerven (1879-1959) og Anna Knutsdotter Moe (1888-1970).Desse opplysningane vil komma i Gards- og Ættesoga for Luster, Hafslo sokn under gnr. 144, La.Kan du, Lene, opplysa meg om nøyaktig dødsdato for Ingvar Jansen? Ogso dødsstaden hans? Og veit du kvar Johanna døydde? Du kan eventuelt kontakta meg direkte på: loya@online.noMed venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.