Gå til innhold
Arkivverket

[#20530] Thomas Christian Larsen, f. Modum 1840. Hvem var hans første kone?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Thomas Christian Larsen (f.1840 på Engelstad, Modum) giftet seg 5.6.1887 i Bragernes kirke med Anne Marie Sjulsdatter fra Sandsvær (f. 1849).I kirkeboka for Bragernes (film NOR1-993) går det fram at Thomas hadde vært gift tidligere og at den første kona døde 21.5.1871. Det står imidlertid ikke noe navn.Kan noen hjelpe meg med navnet på kone nr.1?Opplysning om skifte i 1887 indikerer at det også kan ha vært barn i første ekteskap.Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tenkte at det var en liten mulighet for at han var gift allerede i 1865, men jeg finner ham ikke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Ikke umulig at han var gift i 1865, men det er riktig som du har obeservert: Han er ikke med i FT 1865.Det nærmeste jeg kommer ham i 1865 er foreldrene + to yngre søstre Modum (se Dignes) og en bror Johan Larsen i Skoger.Hilsen Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Sålangt jeg har funnet ut er dødsfall for Thoams Larsens foreløpig anonyme første kone i 1871 ikke å finne i kirkeboka for Bragernes.Trolig vil navnet hennes og stedet hun døde være å finne i skiftet som iflg. kirkeboka for Bragernes skjedde rett før Thoams giftet seg igjen i 1887.For kanskje å komme de opplysningene litt i forkjøpet: Finnes det utflytningslister for Modum for tiden 1855-1870 som eventuelt kan fortelle om Thomas flyttet ut og hvortil?Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Diesen

Jeg har i alle fall funnet lister over inn- og utflyttede i Modums kirkebok fra 1880-tallet, så du burde ha gode muligheter ved å studere kirkebøkene for tiden 1855-70 også. Erling Diesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.