Gå til innhold
Arkivverket

[#20533] Etterlysning/Oppslag Modum, Buskerud ca.1896-1911


Gjest Hege Sæterbø
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Sæterbø

Hei! Jeg har nå funnet ut at min tippoldemor,Gjertine Eriksdatter, giftet seg i Bodø mars 96 med Lauritz Johan Johannesen,f:Stavanger 1858.Men finner ikke noe mere om de i kirkebøkene der. Hun fikk ei datter,Ragna Olufine Eugenia, i 1896 (stemmer med opplysninger vedr. dåpen til Ragnas datter,Rut Rønning, i klokkerboka for Valsøyfjorden.) Så ved FT 1900 finner vi dem her: Lenke Det er den riktige Gjertine, selv om navnet hennes, fødselsår og fødested er feil (født 30.08.1856 Oxegroven Fræna)Kanskje flytta de fra Bodø rett etter at de giftet seg og fikk Ragna i Modum? De fikk og en sønn, Konrad, rundt 1900. De flytter til Stavanger en gang før 1911, for vi finner i alle fall Lauritz i adresseboka for 1910, og Lauritz, Gjertine, Ragna, Konrad, Alfred (sønn av Gjertine fra tidligere ekteskap) og et pleiebarn, Selma Olsen ved den kommunale folketellingen 1911 Så nå lurer jeg på om det er noen der ute som kan hjelpe meg med å finne ut når/hvor Ragna og Konrad ble døpt? Når flytta de til Modum og fra Modum til Stavanger? Hva gjorde de i Modum osv. Er interessert i alle opplysninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Hege Sæterbø

Har nå skaffet en ny opplysning vedrørende dette temaet. Sønnen Konrad er født den 06.12.1900 og skulle visstnok være født/døpt i Modum. Hans fulle navn er Konrad Emil Severin. Er det none som har mulighet til å slå opp i kirkebøker for å finne dåpen. Er velidig gald for å få opplyst det som står vedrørende dåpen; far,mor,faddere osv.Ragna var født den 10.01.1896 og finner ikke dåpen hennes i Hustad eller Bodø. Kan den finnes i Modum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.