Gå til innhold
Arkivverket

[#20535] Valbækken i Nordrehov


Gjest Lene Jansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lene Jansen

Trenger opplysninger om foreldre og søsken til Olaf Olsen Skjørvoldseie Valbækken f 1842. Døde våren 1900. Han ble gift med Andrine Hansdatter f 1847. De bodde på gården Valbækken da Olaf døde. De fikk to barn, Karen Marie f 1876 og Hans Oskar f 1883.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Fant på Familysearch at Olof Olsen og Andrine Hansdatter giftet seg 15.12.1875 i Norderhov. Hans far: Ole Johanson, hennes far: Hans Henriksen.Jeg fant ingen Olof/Olaf/Oluf Olsen født i Norderhov i 1842. (Jeg har bare kirkebok fram til 1847, så jeg kan ikke se på vielsen.)Hvis han het Olof og faren Johanson er det jo mulig han kommer fra Sverige.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Jansen

Hei Laila Kornstad. Takk for at du tok deg tid til å svare. Siden du har kirkebøkene fram til 1847 spør jeg om du der kan finne Andrine sin fødsel/dåp. Tror hun er født 1847, men det kan være hun er døpt i Hole. Lurer på om Hans Hensriksen var gift med Karen Pedersdatter f 1801.Hans er nemlig død under folketellinga i 1900, så jeg får ikke sjekket det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Lene Jansen

Har noen kirkeboka fo Nordrehov med vielser i 1875. Andrine Hansdatter og Olaf Olsen giftet seg muligens 15/12. Leter ette opplysninger om Olaf sine føreldre, bosted, fødested, søsken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Har et gammelt notat, hvor jeg på jakt etter en annen Ole Olsen har rablet ned med utydelige datoer: Viet 15.12-1875: Brudgom, Tjener,Unk. Olof Olsen født 17.02-1842 Gilberga i Vermland. Far Ole Johansen. Brud, Pige Andrine Hansdatter Østby født 16.01.1846 Engbakken. Brudens far Hans Henriksen. Forlovere Johan H.Østby og Johannes Østby.Du bør kontrollere datoene i filmrull 49 eller 50. For i Lensmannens dødsfallsprotokoll står det at Selveier Olof Olsen Valbækken var f.27.12.1842.Likeledes ved konfirmationen til Andrine Hansdatter 06.07.1862, er hennes fødselsdato 16.11.1846,født på Østbyeie. Foreldre Hans Henriksen og Karen Pedersdatter. ( Filmrull NO 226 ). Håper dette kan være et spor å gå videre på. Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Jansen

Tusen tusen takk. Det var til utrolig stor hjelp. På Andrine sine datoer så er det ene fødselsdato og det andre dåp. Da er sikkert det sånn på Olaf også. Nå er jeg så utrolig glad. Da er det bare å begynne å søke på Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.