Gå til innhold
Arkivverket

[#20539] Skifte i Sunnfjord 1787-1798


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Det er skifte etter Anders Ivarsen Humlestøl i Brandsøy prot. 10 side 312 for årene 1787-1798.Kan jeg få vite når skifte var og hvem som er nevnt som arvinger/etterlatte i skiftet? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 4. november 1791. Enken het Johanne Andersdatter, og deres eneste barn var sønnen Annanias, 6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei Rune. Dette skulle vel ikke være første mann til den Johanne Andersdatter som i 1794 blir gift med Søren Simonsson? Søren er nemlig bror til en av mine tipper.Lars Løkkebø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det er helt korrekt Lars.Jeg sitter i Førde og har ikke slektsprogrammet mitt på denne maskinen, men hukommelsen er ikke verre enn at jeg kan bekrefte din iakttagelse. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei Rune. Da er jeg interessert i å høre litt fra deg om hva du har funnet ut om Johannes forfedre og etterslekt, i den grad du har dette. Og når du får tid.Så kan det jo kanskje hende at jeg har noe å bidra med også, kanskje:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo igjen Lars. Jeg skal med glede bidra med det jeg har vedr. Johanne og etterslekten gjennom sønnen Annanias når jeg kommer meg hjem til helgen. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.