Gå til innhold
Arkivverket

[#20541] Søker foreldrene til Andreas Pedersen Haaland f. 1827 Stavanger amt.


Gjest Bente Rolfsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Rolfsen

Hei! Lurer på om noen kan hjelpe meg, jeg leter etter foreldrene til Andreas Pedersen Haaland f. 1827 Stavanger amt, har funnet en kandidat i Stavanger i 1801 Peder Haaaland f. 1874 men er ikke sikker på om dette er rett mann. Min Andreas skal ha tilknyttning til Haaland på Varhoug. Andreas ble gift med Berthe Gurine f. 1830 i Stavanger amt og de fikk følgende barn: Emelie f. 1852, Berthe f. 1859, Anne Johanne f. 1861 og Peder f. 1861. Kanskje det er noen andre her som vært borti familier med etternavnet Haaland ifra Varhoug som kanskje kan hjelpe meg litt på vei. På forhånd takk. Hilsen Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnete Schjønsby

Jeg kikket raskt på familysearch, og det ser ut som om det er en god del informasjon lagt ut av privatpersoner om denne familien. Noe også fra kirkebøker. Peder Hansen Haaland og Engel Johannesdatter giftet seg 30.11.1819 i Stavanger Domkirke. Det ser ut som om de får disse barna (minst) i Stavanger: Hans (1820), Johannes (1822), Andreas (1827) Michal Smith (1829), Peder (1833). En person oppgir at Engel Johannesdatter også het Hove. Du har kanskje lyst til å lete videre selv? www.familysearch.org (nyttig redskap for å komme videre, men alle opplysninger herfra bør dobbeltsjekkes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.