Gå til innhold
Arkivverket

[#20563] Dødsmelding/skifte etter Petra Pedersen, f.Olsen 1871, d.15.10.1928


Gjest Anni Grasdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anni Grasdal

Petra Pedersen, f.Olsen er sannsynligvis min oldemor. Jeg har funnet dødsannonsen fra 1928 i Bergens Tidende. Der går det frem at hun var enke etter paraplymaker Pitter Pedersen. Hun hadde da en sønn, John Pedersen og en svigerdatter Ragnhild Pedersen, født Dons. Ifølge folketelling fra 1900, ble sønnen Jahn (John) født i 1898. Ifølge en utskrift av folketelling 1912 var Petra født 25.8.1871 og sønnen (John Olavus Pedersen) født 2.12.1898. De bodde da i Markeveien 12. Før Petra giftet seg het hun Olsen og fikk en sønn (min bestefar) Oskar Waldemar den 9.4.1893. Så kommer noen av alle spørsmålene rundt dette: - Hvor ble Petra begravet/bisatt? - Er det nenvt noe om hennes første sønn i dødsmeldingen/skifte etter henne? - Når døde sønnen John Pedersen og hans kone, og var det noen etterkommere etter de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Petra Pedersen, født 1871, bodde i Meyermarkens Barak 8 da hun døde, og etterlot seg ifølge dødsmeldingen bare sønnen John Pedersen, Nye Sandviksv. 51A. Avdøde hadde intet etterlatt. I kirkeboken står det ikke noe om hvor hun ble gravlagt/bisatt. Møllendal og Solheim har egne registre, som vi ikke har tilgang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anni Grasdal

Takk for disse opplysningene Yngve! Er det videre mulig å spore opp John/Jahn/John Olavus Pedersen, født 2.12.1898, eller ektefelle Ragnhild (f. Dons)? Er interessert i når de døde og om de hadde barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.