Gå til innhold
Arkivverket

[#20565] Husmannsplassen Batalden


Gjest margit eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest margit eriksen

i hvilke bygdebøker finner jeg ut om husmannsplassen Batalden? jeg søker data om Eileiv Jakobsen Hestad (Kinn) - sønn til Jakob Eliasson - husmann på Batalden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Batalden ligger i Kinn, men hvilke bygdebøker som finns for området vet jeg ikke. Hvilke årstall dreier det seg om?Det er 2 personer som heter Elias på Batalden i FT-1801, de er født ca 1791 og 1792. Kanskje en av de er far til Jakob Eliasson? LenkeJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Det er vel Kinn i Flora?Er det snakk om tiden før 1801, kan kanskje denne være aktuell: Soga om Flora fram til 1801. (Eikefjord, Florø, Kinn og Bru kommuner, som ble konsolidert til Flora kommune). Ansvarlige: Albert Abrahamson Joleik. Publ.info: Flora: Flora sogenemnd (1980) 792 sider; ISBN: 82-7101-075-1 [url="http://homepages.rootsweb.com/~norway/fjordane.html>Lenke LenkeDet jobbes også med en bygdebok for Batalden,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.