Gå til innhold
Arkivverket

[#20575] Anna Kristine Hansdatter f. 27/1-1862 Tveråmo, Skjerstad - Når gifter hun seg?


Gjest Henning Nicolai Gaare
 Del

Recommended Posts

Gjest Henning Nicolai Gaare

Anna Kristine Hansdatter f 27/1-1862 Tveråmo gifter seg med jernbanearbeider Johan Wilhelm Jansson f. 31/8 1862 i Sverige, trolig Jämtlands län. Johan Wilhelm Jansson dør i 1902, 27/2 i Narvik. Mitt spørsmål er - kjenner noen til om Anna Kristine Hansdatter som i folketellingen fra 1900 har etternavnet Janson, gifter seg på nytt, eventuelt når og hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide
LenkeEr dette riktige person og er det hennes barn? Den udøpte sønnens fødested er ikke angitt.Har paret bodd i Mo i Rana? Dette bare for å begynne et sted. Hilsen IE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning Nicolai Gaare

Din oppføring til databasen er korrekt. Jeg har fått bekreftet fra annet hold at eldste jente er født 3/6 1893, hentet fra kirkeboken for Fauske, og paret viet 28/6 1893, når Johan Wilhelm arbeider i Sulitjelma gruver. Det er riktig at paret har bodd i Mo i Rana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning Nicolai Gaare

Den udøpte sønnen det vises til, se innlegg fra Inger, er i folketellingen fra 1900 på websiden www.rhd..., født i Ankenes kommune, og dato er oppgitt til 01.11.1900. Skulle du ha flere spørsmål eller opplysninger kan du maile meg på nico1008@hotmail.com Inger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.