Gå til innhold
Arkivverket

[#20576] Johan Wilhelm Janson - Barrakke no 70, Km 40,29 ved Jernbanen, Ankenes


Gjest Henning Nicolai Gaare
 Del

Recommended Posts

Gjest Henning Nicolai Gaare

Johan Wilhelm Jans(s)on er i folketellinge år 1900 oppført på bosted i Ankenes, trolig ved Ofotbanen, Barakke no 70, Km 40,29 ved Jernbanen. Er det noen som kan forklare meg hva Km 40,29 ved Jernbanen betyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Ler

Hvis du tar kontakt med Jernbaneverket, så vil du sikkert få en nøyaktig stedsangivelse for hvor dette er. Hvis ikke banetraseen har vært omlagt, så skulle det være enkelt å finne ut dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Harald Folvik

Km 40,4 er omtrent på Bjørnfjell stasjon, den ligger på km 40,26, altså dreier det seg om noen hundre meter nærmere svenskegrensen (Riksgränsen stasjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning Nicolai Gaare

Tusen takk for opplysningen Harald. Jeg tar sjansen på å gå et steg videre, og spørre om du vet om noen kilder som kunne fortelle om virksomheten ved Bjørnfjell Stasjon, på denne tid?Mvh Henning Nicolai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Gerd Kvitvik

Hej. Varför inte besöka biblioteket. Det finns flera böcker om Narvik utgivna. Verksamheten på Björnefjäll måste ha varit byggandet av Ofotbanan mellan Narvik o Kiruna.Mvh Anne-Gerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning Nicolai Gaare

Tusen takk Anne-Gerd og Alf Thore for tips og link til bilde.Skulle du ha noen tips for hånden Anne-Gerd, kan du gjerne sende til min emailadresse: nico1008@hotmail.com.Vi beveger oss nå kanskje noe utover Digitalarkivets intensjoner med dette forumet.Men skulle andre ha et eller annet av interesse, bruk gjerne min emailadresse.Mvh Henning Nicolai Gaare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.