Gå til innhold
Arkivverket

[#20584] Lastebåten Edvard Grieg


Gjest Edle  Nyborg-Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Edle  Nyborg-Christensen

Hei igjen. En morsom tabbe, men de hadde iallefall noe med vann å gjøre. Sorry Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Hei Edle. Skriv navnet mitt i søkeruta øverst her så finner du min adresse,det er en frisurf,send så en E mail til meg gamle mann ;-) Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per B. Lilje

Se også http://www.minnehallen.no Dessverre ser det ut som det bare er falne i 2. verdenskrig som er å finne ved nettsøk der, men hallen ble opprinnelig bygget til minne om norske sjøfolk som døde i 1. verdenskrig og det opprinnelige settet av minnetavler har navnene på de 1892 norske sjøfolk som døde under krigsforlis i 1. verdenskrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle  Nyborg-Christensen

Takk skal du ha.Per. Dette var interesant. TilSigbjørn . Jeg har sendt deg en e-pst. har du fått den. Har sendt i øst oog vest i dag. Er visst litt unøyaktig Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle  Nyborg-Christensen

til Sigbjørn. Jeg fikk en E-post. Var den fra deg? Jeg slettet den fordi det var virus på den. Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle  Nyborg-Christensen

Hei Bjørn. Tusen takk for papirene. Jeg fikk de i dag. Har snakket med Statsarkivet i Bergen , De skal sende meg passasjerlistene. Så nå kan jeg nesten ikke vente. Tenk å finne ut så mye om det som skjedde, det er helt utrolig. Takk igjenVennlig hilsen Edle Til Sigbjørn. Jeg har sendt en e-post, håper den kommer frem. Hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle  Nyborg-Christensen

Fordi jeg ønsket å lære mer om u-båten som torpederte D/S Edvard Grieg ,gikk jeg inn på uboat nett . Jeg vet at båten er U-61 Jeg fant ut at ubåtkapteinen heter Georg Gerts. Det passet med tidsperioden, men på ett annet sted stod det at det var en ann en kaptein i det tidsrommet, derfor blev jeg usikker. Jeg trenger litt ekspertise som kan hjelpe meg og finne ut hva som er rett. Med hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Krongård

Hei ,til Edle, det er flott at du finner ut så mye,og til Bjørn Davidsen , tusen ,tusen takk for sjøforklaringen, Den kom i posten idag. Med vennlig hilsen Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle  Nyborg-Christensen

Hei Unni. Ring meg i førde. Du finner nr. mitt i katalogen under N Med vennlig hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle  Nyborg-Christensen

Hei Unni. Vet du om din bestemors søster fikk erstatning etter forliset. Jeg har nettopp fått vite at min farmor fikk erstatning. Da må det jo finnes papirer på det ett sted. Vet noen om hvor en får tak i de. ? Eksisterer Rederiet Vilhelm Torkildsen fremdeles? Er det noen som vet om det gjør det. Vennlig hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Krongård

Hei Edle, takk for samtalen i dag morges, jeg har undersøkt om rederiet W. Thorkildsen eksisterer i dag, da jeg har telf. kat. på internett. jeg har lett gjennom skipsredere i hele Norge, og det er ikke noe rederi som heter det idag.Kansje det har skiftet navn??Jeg har sendt deg 'historien om oldemor Synneve', på e. mail.Jeg har for øyeblikket dårlig med sverte på skriveren , og det kommer ikke ut som det skal.Det er på 8 sider, og håper at du får det, jeg har i all fall ikke fått det i retur ennu. Vi snakkes, Med vennlig hilsen Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle  Nyborg-Christensen

Hei Unni . Jeg har ikke fått det. Jeg tror jeg ga deg feil e-post adr. så det for sent.. Men du fikk to adr. så kansje det er rett. Sender deg en e-mail. Ha en god natt Hilsen fra Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle  Nyborg-Christensen

Unni. Fikk e-mail i .retur Har mottatt og lest alt sammen. Veldig interesant. Vi snakkes. Ha en god natt. Hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle  Nyborg-Christensen

Hei Jarl. Har nye opplysninger om Kapteinene på Edvard Grieg. Har opplysninger om 4stk. Fra 1903 til 1917. Din bestefars halvbror er ikke nevnt. Men det er jo kansje en mulighet for at det var flere. Kaptein nr. 1 var J, S .Reinertsen .Fra 1903 til 1904. Jeg er interesert i å få vite om det er noenn som har kjennskap til ham. Disse opplysningene har jeg fra Anne-Margrethe Gram-Knudsen. Med vennlig hilsen Edle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Krongård

Hei Edle, ja vi er havnet nå nettet. Jeg prøvde google , og både ditt og mitt navn ga respons og rett inn her, til lastebåten Edvard Grieg. Hmm Hmmm. Jeg har iikke svaret for hvordan google har gjort dette.Med vennlig hilsen Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle  Nyborg-Christensen

Men det har jeg. Det er vanskelig å forklare, men jeg er blitt fortalt at det er helt normalt. Foreksempel har Google og andre søkemotorer noe som vi kan kalle roboter. De drar rundt og finner opplysninger . de kobles da sammen med andre Maskiner på nettet . Vi har bedt om informasjon og det får vi. Det er som om vi kommer til butikken og ber om en vare og så blir den levert. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? God kveld til deg Unni. Hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle  Nyborg-Christensen

Hvis noen skulle være innteresert finnes det en minneplate på Festningskaien over omkomne sjøfolk 1914-1918 . < /oppkjøringentil Bergenhus. Kilde Anne-Margrethe Gram-Knudsen. Jeg har hørt at det finnes ett bilde av båten på Bergen Sjøfartsmuseum. Hvis noen er interesert. Med hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.