Gå til innhold
Arkivverket

[#20600] Haukedal Åsane


Gjest Marit Lønøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Samuel Jonsen ble døpt i Haus prestegjeld 6 juli 1777. Foreldrene var Jon og Dordi Olsdatter Hauge. Jon og Dordi skulle være fra Jølster. Dordi døde ca. 1788, og Jon ble opp igjen gift med en enke på Haukedal i Åsane. Siden jeg ikke har papirene mine her jeg sitter nå, skal jeg se på saken i kveld.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Her kommer litt mer:Jon Olsen Veiteberg (ca. 1731-1799) gifter seg 5 febr. 1766 i Jølster med Dordi Olsdatter Flatjord (ca. 1739-1787) I kirkeboken er det gjort en merknad om at paret er flyttet til Arna. De bosetter seg på Hauge i Arna (Haus prestegjeld), der Dordi dør i 1787, 48 år gammel.Enkemannen Jon Olsen Hauge gifter seg for andre gang 5 juli 1789 i Hamre med enken Kari Clementsdatter Haukedal (født Haukås i Åsane og døpt 14 aug. 1740 og dør på Haukedal i 1804). Dette paret blir boende i Haukedalen.Håper dette var til hjelp, mvh. Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Lønøy

Nå hjalp du meg å finne mine tipptipptippoldeforeldre. Det var til veldig god hjelp - så takk skal du ha. Mvh Marit Lønøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.