Gå til innhold
Arkivverket

[#20603] Vielse Høland 1791


Gjest Lill Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Hansen

HeiMine 5xtippoldeforeldre Ragnhild Johannesdr f 1767 og Engebret Olsen f 1765 giftet seg 27.10.1791 i Høland.De bodde på plassen Katterud under Eid Søndre.Kommer ikke videre.Har noen opplysninger om denne Engebret? De fikk sønnen Johannes f 1796.Lill Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ved søk på FS fant jeg under kirkebøkene, VRI, Rangnill dpt. 13/9 1767 Høland, foreldre Johannes Olsen og Balbro? (Barbro) Hansdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill hansen

HeiJeg har alle opplysninger om Ragnhild bakover.Det er Engebret jeg ikke finner.Her er resten av barna:Anne Marie f 1793,Jens f 1798,Berte Marie f 1801,Marte f 1804,Marthe f 1807.Engebret døde i 1839.Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Har nå sjekket kirkeboka og der står det som ventet ikke stort.Trolovet 28/9, gift 27/10 1791 Løken soldat Engelbret Olsen Eid og pike Ragnild Johannesdt. ibid. Cautionisten var uleselig.Under Katterud står det at han var født ca.1761.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes f.eks. en Enge(l)bret Olsen f.30/6, dpt. 3/7 1763 Aurskog, foreldre Ole Olsen Mangen og Anne Johnsdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Hansen

HeiHar du tilgang til kirkebøkene ? Mulig den kan si noe om han da han døde i 1839?Ragnhild stammer fra en velkjent familie. Har sjekket min slektstavle. Har heller ingen opplysninger om hennes far Johannes Olsen født ca 1730.Hennes mor er enken Barbra Hansdr som bor på Skrepstad 1801.Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du sier Ragnild stammer fra en velkjent familie, men du vet ikke hvem faren er. Kan jeg da få spørre deg om hvilken familie? Jeg har holdt på med Høland i det siste, men jeg skal ikke på arkivet igjen før til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Stemmer det at Barbra på Skreppestad først var gift med en Rasmus, og har med ham en datter Anne som da er fca. 1764, bare ca.3 år før Ragnild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.