Gå til innhold
Arkivverket

[#20609] 'Bråtakællen' - Andreas (Jensen Waaler/Norby) Dingsrudbraaten 1817-1907


Gjest Carl-Otto Seljelid
 Del

Recommended Posts

Gjest Carl-Otto Seljelid

En markant person i sitt distrikt, i sin tid, jeg søker mer informasjon om han og hans familie utover det som er beskrevet i Aurskog og Blaker Bygdebok. Er takknemlig for alle tips og opplysninger om han og livet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Bjørn Melby

Jeg har ikke noe direkte info, men har initiert litt oppfølging som kanskje kan gi deg noe etterhvert. Men syns jeg må gjøre deg oppmerksom på at du har plassert dete under Hedmark fylke. Aurskog og Blaker er Akershus.mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carl-Otto Seljelid

:-)....... Du snakker om geografikunnskaper. Den satt!! Takker for øvrig for svar og ser fram til hva som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Melby

Du har jo riktig fylke under stikkord, så det var jo ikke så ille! :-)Jeg har en tipptippoldefar som skal være født på Dingsrudbråten. Han heter Ingebret Madsen (døpt 13.7.1800). Det er søstra mi som jobber mest med denne del av slekta og hun mener at 'Bråtakællen' ikke tilhører vår slekt. Men hun sjekker videre bl.a med en som har tilhørighet til de som i dag bor på Dingsrudbråten. Men så er det dette med ferie da - som kan medføre at slektsgranskningstempoet settes ned et hakk eller to.Jeg kommer tilbake med mer info om noe dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.