Gå til innhold
Arkivverket

[#20614] Amund Føllingstadbakken


Gjest Sonja Fjellhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Sonja Fjellhaug

Jeg søker etter opplysninger om Amund Føllingstadbakken. Jeg er ute etter når han er født og død, foreldre og kone. Jeg finner flere Amund gift, født og død, men det er vanskelig å bevise noenting. Dette er det jeg vet: Han har fem barn, alle født under Føllingstad. Agnete 1756, Anders 1759, Berte 1762, Christian 1765 og Marthe 1768. Fadderne er alle fra naboer til Føllingstad, så jeg kommer ingen vei her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Fjellhaug

Kan Amund Føllingstadbakken være identisk med Amund Narvesen Dalborgeneie? Han var gift med Agnethe Hansdatter Føllingstad, og det var vel ikke helt umulig at de fikk en husmannsplass av hennes far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Fjellhaug

Det ser ut til at jeg har rett. Amund fra Dalborgen og Amund på Føllingstadbakken er en og samme mann. Jeg tok en kikk på faddere, og fant Agnete Føllingstadbakken som fadder for 15 barn mellom 1754 og 1771. Da skulle saken være grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.