Gå til innhold
Arkivverket

[#20621] Bruun og Buchvald/Buckwald i Porsgrunn


Gjest A Rønning
 Del

Recommended Posts

Gjest A Rønning

F.C.Knudsen skriver i 'Eidanger-Porsgrund' at sjøfarende Halvor Simonsen Bruun var gift 2. gang i 1780 med Anne Marie Buckwald. [url="http://www.porsgrunn.folkebibl.no/bok/fck/gp/storgata-167.html>Lenke Ved folketellingen i 1801 står at begge to var i 1. ekteskap. Lenke Hvem var i tilfelle Bruuns 1. kone?Er dette den Halvor Simonsen Bruun som er døpt i Skien 28.07.1748? Jeg finner en skredder Simon Bruun i Skien i 1767.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Aabelvik Sahlin

I Gjerpen kirkebok ved vielse 25.nov.1780 står det:uk.Halvor Simonsen Bruun og p.Anne Maria Buckvald. Da er det nok sikkert at det er hans første ekteskap.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A Rønning

Takk for det, men problemet er at F.C.Knudsen fører opp datter Christence (Kristen) gift Usler som født i 1770, og datter nr 2 Christiane som født i 1776.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Aabelvik Sahlin

Her finner du Arne Usler og Kistine Halvorsdatter forlovet 02.05.1798 og gift 09.10.1798: LenkeMen det sier dessverre ikke noe om hennes opphav.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Finn C. Knudsen er absolutt ikke til å stole på, - jeg har funnet haugevis av feil i bøkene hans. Det ser ut til at han i svært liten grad har benyttet primærkilder.mvh Leif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Fra Porsgrunn kirkebok nr. 2: Det finnes en Kirstine Halvorsdatter døpt i Porsgrunn i april 1769. Foreldre: Halvor Hansen og Anne Sigurdsdatter/Siulsdatter, men den du leter etter kan jo like gjerne være født et annet sted, f. eks. Solum, siden det ikke står noe hvor hun er fra når hun gifter seg.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Jeg visste jeg hadde vært borti dette en gang tidligere.Se tema 8547: Halvor Simonsen Bruun f. ca. 1752 Porsgrunn/Skien.Laila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A Rønning

Takk til begge. Jeg ser at jeg må bli flinkere til å kikke etter liknende tema før jeg legger inn nytt.Mh Arnstein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.