Gå til innhold
Arkivverket

[#20623] Spanskesyken,Gyda Ohrstrand


Gjest Marian Hexeberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Marian Hexeberg

Jeg leter i alle arkiv etter min bestemor som døde i spanskesyken.Når var spanskesyken.Hun skal ha hatt hjemsted Frei,Kristiansund eller der omkring.Hvor har hun gravsted?Er det noen som kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Hella

Hvis Gyda døde i spanskesyken, men rakk å få barn først, bør hun være født før 1900. I 1900-tellingen er det 22 Gyda i Kristiansund, og mange ellers i landet, men ingen med etternavn på Ohr- eller Or-. Ohrstrand var kanskje hennes manns navn, og hun var vel kanskje ikke gift i 1900? Hvis du vet hennes pikenavn/farsnavn og ca fødselsår, bør du i alle fall kunne finne henne i 1900-tellingen som et utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du bør vel først finne giftemål og dødsfall. Da vil du få alle opplysningene. Orstrand gård ligger i Frei, og det er ingen gutter som heter det til etternavn i 1900 ser det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marian Hexeberg

Har nå funnet ut at hun het Gyda Eriksen.Født rundt 1888.Trolig gift Ohrstrand/or når hun døde i spanskesyken.Hvor finner jeg ut hvor hennes grav er?Trolig Kristiandsund område.Finner heller ingen vigsel,dåp,eller konf. Har noen noen tips hvor jeg skal finne ut dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.