Gå til innhold
Arkivverket

[#20626] Marit Thomseth f. Øien. Født i Strinden (Bratsberg) 1804.


Gjest Eldbjørg Lyngstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Marit Thomseth f. Øien, 62 år i 1865, var gift med Sivert Thomseth. Hennes fødested var Strinden: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61601&variabel=0&postnr=15166&fulle=true&spraak=n>LenkeI 1875 er Marit enke, og det er samtidig oppgitt Bratsberg som fødested. Hun bor sammen med John Thomseth, hennes sønn?, som er enkemann: LenkeI 1900 er John Thomseth gift, og har barn: LenkeJeg er interessert i å vite om Marit og Sivert Thomseth kan være foreldre til/i familie med Olaus Thomseth:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Når jeg går inn på FS finner jeg John f. 13.9.1846. Sivert Tørresen Thomseth og Marit Pedersd. g. 1843, f. hhv. 1818 og 1822. Hvis dette stemmer er det vel mer sannsynlig at Olaus er bror til Sivert? mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Dette med alder kan være vanskelig. Men hvis en holder seg til folketellingene, ser det slik ut: 1865: Sivert 65 år, Marit 62 år, John 19 år. 1875: Marit f. 1804, John f. 1846. 1900: John f. 1846.Ut fra dette tenkte jeg at Olaus kunne være sønn til Marit og Sivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Ved søk på FamilySearch fant jeg: Sivert Thomseth 26 år og Marith Ogen 23 år - de giftet seg 2. desember 1830. Olaus var født ca. 1826, så da er han vel ikke deres sønn, ser det ut for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.