Gå til innhold
Arkivverket

[#20635] Ole Monssen, Valle i Bodø, f 1735


Gjest Tom Harald Dahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Harald Dahl

Jeg finner Ole Monssen i 1801 tellingen, se lenke her: LenkeJeg har også skifte etter Ole Monssen's kone:Skifte etter Catharina Olsdtr, Valle i Bodø, 15.05.1805, film hf1971, protokoll 16c, løpenr 164, side 667 formue etter skiftet var 79-5-4, gjeld 93-5-11, altså falittbo.Her nevnes enkemannen Ole Monsen, Hans Olsen Hammer, i Engeløy, sønn av avdøde, gift Mons Olsen, Vig i Bodø, 24 år, tjener hos Tosten Larsen Anne Olsdtr, Valle i Bodø, 38 år, ugift Berit Olsdtr, Erikstad i Skjerstad, datter av avdøde, ektefelle Hans Kristensen Hvem var hans foreldre og konens foreldre? Noen som kan bidra med ytterligere informasjon om dette ekteparet? Takker for all hjelp. mvh. Tom Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Håkon Bjugn

Denne Ole Monssen har ei slektsgrein til Bø i Vesterålen gjennom sønnen Mons Olsen (Hammer) Foreldrene til Ole har jeg funnet gjennom CDen 'SKifter i Salten' med referanse til '23.07.1767 Skifteprotokoll 7 s. 133, Film:HF1963 Ripnes Indre i Bodø' Jeg regner med at du har den siden du refererer til skifteprotokollen.Foreldre: Mons Hansen/Berit Larsdatter (Kilde:Skifter i Salten) Hennes foreldre: Ola Persson/Ane Jakobsdatter (Bodin bygdebok IV s 584)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Harald Dahl

Hei! Takk for info. Dette var til stor hjelp, jeg sitter ikke med noen CD, fikk kilden fra andre som leter i slekten.Etter et kjapt søk i IGI fant jeg følgende info, som må være den familien jeg er på jakt etter?: Mogens Hansen Birth: About 1707 Saltdal, Nordland, Marriage: 1737 , Nordland, Death: 1767 Saltstraumen, , Nordland,--------------------------------------------------------------------------------Wife Berith Larsdatter Birth: 1707 , Nordland, Marriage: 1737 , Nordland, Death: 1774--------------------------------------------------------------------------------Children--------------------------------------------------------------------------------1. Ole Mogensen Birth: 1738 Saltdal, Nordland, Death: 1811 --------------------------------------------------------------------------------2. Anna Hansen Birth: 1738 Saltdal, Nordland, Death: 1785--------------------------------------------------------------------------------3. Mons Hansen Birth: 1739 Bodo, Nordland, Death: 1804--------------------------------------------------------------------------------4. Hans Hansen Birth: 1740 Bodo, Nordland, Death: 1758--------------------------------------------------------------------------------5. Lars Hansen Birth: 1743 Bodo, Nordland, Death: About 1809--------------------------------------------------------------------------------6. Kristoffer Hansen Birth: 1751 Bodo, Nordland, Death: 1758--------------------------------------------------------------------------------7. Malena Hansen Birth: 1755 Bodo, Nordland, Death: About 1812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.