Gå til innhold
Arkivverket

[#20639] Anton Pedersen Hunstad


Gjest Lene Jansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lene Jansen

Anton Pedersen er født 1889(folketellinga) eller 1890(oppført i kirkeboka da han fikk barn) Det har blitt meg fortalt at Anton som 10 år gammel ble adoptert bort til noen i familien. I 1900 tellingen bor han hos Gulbrand Hansen og Karen Bolette Kristiansdatter på Hundstad går i Hole. Noen mener at Peder Olsen f 1825 og Elen Marie Andreasdatter f 1847 er hans foreldre. Peders skal ha vært gift to ganger, men vet ikke med hvem. Da det er venteliste på kirkebøkene spør jeg om noen kan hjelpe meg.Jeg strever med å finne hvordan Anton er i Slekt med Gulbrand og Bolette. Det eneste, og det er bare spekulasjoner er at Gulbrand sin mor har en far som het Ole Nielsen, og Anton sin bestefar(vis far er Peder Olsen) het også Ole Nielsen. Den siste Ole Nielsen skal ha vært gift med Guri Pedersd. bosted Trøgstadeie i Nordrehov.Vis dette er tiktig er Gulbrand fetter til Anton. Elen Marie sine foreldre kan ha vært Andreas Olsen og Karen Ellingsdatter på Hollerud. Alt av hjelp blir satt veldig pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Lene Jansen

Har nå fått bekreftet gjennom kirkebok at Anton var født 22/1 1890 i Nordrehov. Far Peder Olsen Olsrud/Olslund? og Elen Marie Andreasdatter. Bosted Høneneie. Er det mulig å finne ut av fosterbarnsaker? Er Anton i slekt med Gulbrand og Bolette slik nålevende familie alltid har hørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.