Gå til innhold
Arkivverket

[#20640] Oppslag i bygdeboka for Øksnes kommune av Johan Borgos


Gjest Ketil Sævereide
 Del

Recommended Posts

Gjest Ketil Sævereide

Jeg ville satt pris på om om noen kunne hjelpe meg med følgende: På GNR 9 Skålebøl side 204 er Erik Jonsen fra Sundmøre født ca 1792, d 1853. Det er ikke nevnt hvor han kom fra og jeg undres om noen har opplysninger om dette. Erik Jonsen ble gift med Kristianna Einarsdotter. De fikk barna Erik Johan f 1836, Elen Johanna f 1838 d 1924. Elen Johanna er min oldemor på min mors side. Erik Johan fikk en ny heim utabygds iflg bygdeboka side 151. Vet noen hvor han ble av ? Jeg ville satt pris på informasjon om dette om noen kan bistå. Mvh Ketil E Sævereide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Hoel

Hei Ketil Sævereide.Har gjort oppslag i bygdeboka for Øksnes, bind 2 og lette etter Erik Jonsen fra Sunnmøre. Fant en som kanskje kunne passe. Fødselsåret er bare ca. så se på denne Lenke Vennlig hilsen Erling Hoel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Sulesund

Vet ikke hvor nøye de var med beskrivelsen Sunnmøre, men Akerø hørte til Romsdal. Men det er like nord for fogderigrensen mellom Sunnmøre og Romsdal. Jeg finner en Erik Jons i Haram, Roalds annex, nåværende Vigra og tilhører Giske nå. Kanskje noen kan slå opp i bygdeboka for Vigra? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11534.wc2&variabel=0&postnr=1355&fulle=true&spraak=n>Lenke Og en Erich Jonsen på Drabløs i Volda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Emil Sævereide

Hjertelig takk til Marianne Sulesund og Erling Hoel for det arbeidet dere har gjort for meg. Jeg har nå bedt om å få låne de bygdebøkene som Marianne Sulesund har anbefalt. Tillegsopplysning: Erich Jonsen ble født en plass på'Sundmøre' men ble i ung alder tetatt av en familie på Skålebøl i Øksnes kommune, og ble oppfostret hos en famielie der. Sønnen Erich Johan ble bortsatt hos en familie utetabygds, hvor ? Jeg er takknemlig for flere opplysninger. Hjertelig takk til dere begge to. Beste hilsen Ketil Emil Sævereide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Arnfinn Kjelland

Den EJ som budde på Dravlaus i 1801 (sjå lenka i innlegg 4) var fødd i 1796 og står i Sverre Lyngnes: 'Dalsfjord Bolk II. Gard og ætt' (1965) s. 199 utan fleire opplysningar. Men Olav Myklebust har funne han att som gift i Syvde og død 1838, så det kan nok ikkje vere han som kom nordover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Emil Sævereide

Hjertelig takk til Arnfinn Kjelland og Olav Myklebust fra Volda,for det arbeidet dere har gjort for meg. Jeg vil rette en stor takk til de som kan hjelpe meg på rett vei, for å finne Erich Jonsen født ca.1792, på Sundmøre.Erich Jonsen ble oppfosret på garden Skålebøl i Øksnes kommune i Vesterålen.Med hilsen Ketil Emil Sævereide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.