Gå til innhold
Arkivverket

[#20652] Thorsø fra Hitra


Gjest Siv Kristin Haugen
 Del

Recommended Posts

Gjest Siv Kristin Haugen

Anders Thorsø f. 1852, gift med Lina (Malena)f.1854 i Kværnes.Anders kom i fra Thorsøy utenfor Hitra. Barn: Anton Martin f1884, Kristian f.1886, Edvin f. 1888, Elise f.1890, Antona (Tona)f.1893, Olga f.1895, Thea f.1898. Kan Anders komme fra Benjamin og Olava i Hammern i Dolm? Kanskje Smågesjø? Navnet Løw har og vært nevnt. Hadde vært fint om noen kunne kikket i bygdeboken for meg. Har lett der før uten å finne navnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv  Kristin Haugen

Hei Harald! Takk for presteinnlegget!! Jeg har nok allerede funnet disse folkene og sjekket dem opp. De er nok mine aner ja! Takk i alle fall. Må fjernlåne bygdebøker i morgen! Siv Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Rabben

Hei Siv Kristin! Jeg har funnet følgende: Ekteskap: 26.09.1882: Ungkar Anders Hansen,Håvig. Bosted:Monsø,f 1851, konfirmert i Dolm, og pige Lina Iversdatter,Tungen,Håvik. Bopel: Monsø. Født Faavaag(Faxvåg?) 1856.Konfirmert i Kvenvær. Fedre:Inderst Hans Andersen,Burø og gårdmann Iver Larsen,Tungen. Jeg har funnet følgende døpte: Hanna,f.10.03.1884 og Hans Magnus,f.? 1887,døpt 01.01.1888 Som du vil se av folketellingen for 1865 var Anders pleiesønn i Haavik og ved folketellingen for 1875 bodde han også der. Hilsen Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Kristin Haugen

Hei Ole og takk for innlegget. Jeg lurer på om du ikke har funnet feil fam. Den fam. H. Ormbostad har funnet i folket. er nok mine forfedre! (Alle navnene og årstallene for ungene stemmer med mine data) Siv Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.