Gå til innhold
Arkivverket

[#20658] Garden Boge i Samnanger. Strandvik sokn og Os.


Gjest Oddvar Søreide
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddvar Søreide

Brithe Lassesdatter Kleppe, døde 76 ¾ år gammel i 1740 på garden Kleppe i Sund. I skifte etter henne viser det seg at ho eier ½ laup smør i garden Boge i Samnanger, antar at dette er garden Boge i Strandvik sokn. Brithe sitt eierskap skulle tilsi at ho eier heile garden Boge.I bygdesoga for Strandvik, står det at Nils Leganger i Os eier garden Boge i 1733 og at Nils Ellingsen Opsal vart ny eier i 1744. Kan ikke finne Nils Leganger Os, i Bygdebok for Os.Kan noen gi ytterligere informasjon som knytter Brithe Lassesdatter Kleppe til hennes eierforhold til garden Boge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Boga ligg i Fusa sokn; på 1700-talet i Os prestegjeld, seinare i Fusa prestegjeld. Var ikkje Nils Leganger propritær på Molda i Os?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

På den tiden Brithe Lassesdtr. døde bodde Isak Johannesen (1694-1742) g. 1724 med Ingeborg Henriksdtr. på Øvre Boga (1698-1759). De hadde sønnen Johannes Isaks. Boga, som igjen hadde datteren Ingeborg f. 1759 gift på Drøna og sønnen Hans f. 1762 gift på Taranger. Jeg har mer der om du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Forresten, vet ikke om det kan være en kobling: En annen av Johannes Isaksen Bogas døtre, Martha f. 1764, var gift med Sjur LASSESEN Havsgaard 1.7.1788.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Takk for innspela deres. Fikk en telefon som delvis løyste problemet. Hadde sett på feil gard, garden er Nedre Boge i Fusa sokn, der det står i bygdesoga at eigar er Johannes Kleppe i Sund. Dette er da ektemann til Brithe Lasssesdatter Kleppe og derav er hun eier. Det oppklarer jo sjølsagt ikkje mitt problem med å finne hvorfor Johannes eier garden eller hvor Brithe kom fra, men takk likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Nordvik

Hei Oddvar. Det har nok vore eit eller anna samband mellom Kleppe i Sund og Boga i Fusa. Nils Lassesen som er gift med Agatha Knutsdtr Hille er truleg og frå Fusa. Han var fødd kring 1718 og i kyrkjeboka for Os finn me to til som truleg er hans brødre. Hans Lassesen og Anders Lassesen. Men kronologisk kan ikkje dei vera syskjen til Brita Lassesdtr Kleppe. Dei er vel heller born av Lasse Olsen Indre Samnøy og Kristi Hansdtr Gaugstad. Men kanskje er det eit spor å fylgje vidare i jakta på opphavet til Brita Lassesdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Eg skjønar at dette kanskje vert eit slag mal àpropos til Oddvar sitt eigentlege spørsmål, men vedkomande Leganger-slekta i Os, så kan eg nemna at Nils Ivarsøn Leganger (d.1747) som m.a. eigde garden Boge og var ein svært rik mann, var sokneprest i Ous prestegield (dvs. Os, Samnanger, Fusa, Strandvik og Hålandsdalen) frå 1721 til 1747. Han overtok som sokneprest etter svigerfaren sin, Christoffer Hermannsøn Garmann (d.1721).Nils Leganger var m.a. far til Johan Leganger (d.1796), 'proprietær' på Ferstad i Os. Gardane Ferstad, Røttingen og Lepsøy m.fl. vart selde på auksjon då han døydde.Hans son igjen, Nils J. Leganger (d.1853) er vel den propritæren Leganger som Jan Oldervoll tenkjer på, og som budde på Molda (Moldegaard) i Os. Det gjorde sonen Johan Hertzberg N. Leganger (d.1900) og sonesonen Ivar Finne Leganger (d.1904) òg.Johan Hertzberg N. Leganger selde om lag halve Molda til den bergenske skipsreiaren Johan Anton Mohr Mowinckel (d.1918) i 1884, og slik kom dén slekta (Mowincklane) til Moldegaard i Os. Johan Anton sin son var den ikkje heilt ukjende Venstremannen & statsministeren Johan Ludwig Mowinckel (d.1943)-.Mvh; Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg utelukker ikke en videre kobling i denne saken, jeg. Jeg nevnte Martha Johannesdtr., som var gift med Sjur Lassesen Havsgaard. Marthas far, Johannes Isaks. Boga, var igjen gift 16.6.1754 med ei fra Gaugstad, Anna Olsdtr. Bare nevner det, i fall det er interesse for å følge dette videre! Forøvrig er det jo storveis at vi har fått en ny Hans Lassesen å bryne oss på! Hører gjere videre utfall om det kan påvises at samme mann kommer til Steinsland i Sund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Til Terje Synest ditt innlegg er flott og det har allmenn interesse. Du omtaler ein av landets tidligere statsministre. Når det gjelder Leganger navnet, så hadde vi faktisk ein vel avhalden prest i Sund som hette Hans Thiis Leganger, riktignok kom han fra Sogndal og faren hette Samuel Leganger, veit ikkje heilt disse er i slekt.Til Heidi Spennende tanke når det gjelder vår felles venn Hans Lassesen Steinsland, han er ei nøtt som vi får sjå om vi klarer å løse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Innspill til Heidi og Oddvar ang Hans Lassesen. Tanken er interessant, men jeg tror denne Hans er litt for gammel, dette er trolig den Hans Lassesen som gifter seg med Cecilie Isaksdatter Boge i 1749. Men om det kan være andre Hans Lassesen'er i denne slekta? Kan den Hans Larsen som døpes i Strandvik 21.12.1755 være en kandidat? Fusasoga neste!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.