Gå til innhold
Arkivverket

[#20678] Feiermester født i Bergen 18.10.1869


Gjest Frank Gerald Lien
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Gerald Lien

I forbindelse med et jubileumsskrift for Metodistkirken i Molde skal jeg omtale det første medlemmet i menigheten, som var Håkon Markus Fredrik Haagensen. Han var født på 'Marken' i Bergen sentrum 18.10.1869. Han var Feiermester i Molde fra 1906 - 1943.Jeg lånte Microfilm No 33, men der var filmen kuttet av ved 1860. Ber om deres hjelp til å bekrefte fødselsdata og finne informasjon om hans foreldre og faddere.Jeg har funnet ett mulig foreldrepar til Håkon under 'Marriages in Bergen 1816-1911'; post 7843 og 10939,hvor Haagen Haagensen gifter seg første gang Des 10 1858 Sokn NK og på nytt som enkemann Jan 28 1866 Sokn KK. Kan De bekrefte avkrefte om dette er korrekt?Haagensen giftet seg med Martha også født i 1869, jeg evnet ikke å finne denne vielsen. Finner ikke ut av hvordan man gjør 'Landsøk'!Jeg vet at Håkon og Martha ble opptatt i Metodistmenigheten i Ålesund 16.11.1906, tross bopel i Molde, som ikke fikk egen menighet før i 1923.Haagensens eneste sønn har bedt meg om bistand til å skaffe farens dåpsattest, hvordan kan det skje?Håper De kan hjelpe meg videre og er svært takknemelig for enhver opplysning.Med vennlig hilsen Frank Lien Tuesenvegen 1 6421 Molde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.