Gå til innhold
Arkivverket

[#20683] Øllegaard Hansdatter Grønbech f. ca. 1742 (i Nordland ?)


Gjest Per Nermo
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Nermo

Nok en gang: Tusen takk til dere alle for bidrag til å 'plassere' Øllegaard Hansdatter Grønbech ! Og God Påske !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tom Harald Dahl

Hei! Kom over denne siden først nå. Jeg er etterkommer etter Cecilie Nilsdatter Borch og Knud Sørensen Gamst (innlegg 1) Jeg sitter på med endel opplysninger om etterkommere av disse to. I følge mine data fikk disse to fem jenter sammen:Grethe (f.1741)Mette (f.1743)Margrethe (f. 1744)Rebecca (f. 1745)Emilia Cecilie (f. 1748) Alle født i Årøyholmen, Lyngen. Emilia Cecilie giftet seg med Jørgen Olsen (f. 1743) fra Dveberg, AndøyFaren til Jørgen Olsen var Ole Olsen (f. 1710) fra Sellevoll, Andøy g.m. Dorthe Olufsdatter (f. 1715), fødetsted ukjent.Kan denne Ole Olsen være bror av Jens Olsen og Karen Olsdatter (innlegg 1) siden han er født på samme tidspunkt som disse to og fra samme område?Det sies at forfedrene til Borch og Gamst skal være av danske forfedre. Er det noen som kjenner til forfedrene til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Ole Olsen, f. omkr. 1700 Trondenes, søsken Jens f. omkr.1698, Karen omkr. 1704, Elisabeth omkr. 1706. Foreldre: Ole NN f. ? Trondenes og Gjertrud Arnesd. f. omkr. 1678 Trondenes. Ole var gift med Dorthe Ellefsd. f. omkr. 1710 Trondenes. De flyttet til Sellevoll, Andøy når de forpaktet en gårdspart der. Hvor Hage-navnet kom inn i bildet har ingen noen forklaring på. mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.