Gå til innhold
Arkivverket

[#20684] Søstrene Doret Arntsdtr. og Elen Serina Arntsdtr. fra Silset i Eide.


Gjest Jonny Lyngstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Jonny Lyngstad

Doret Arntsdtr. Sildset (Silset) f. 9. mars 1850 på Silset, Eide på Nordmøre, da Kvernes pr.gjeld, meldte flytting til Frøya i Sør-Trøndelag i 1882. Søstera Elen Serina Arntsdtr. f. 15. juli 1860 på Silset, meldte flytting til Hitra i Sør-Trøndelag i 1884. Med Magnus Samuelsen Schnell, Molde hadde Elen Serina dattera Elida Mathilde f. 9. juni 1881. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvor det ble av disse 3 damene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Jonny Lyngstad

Jeg har fått dette svaret fra Jan Sneisen, Trondheim. 'Dorthea Arntsdatter Sildseth meldt innflytting til Sulen i Frøya i 1882. Fant ikke innflyttingen til søsteren Elen Sirina. 15.november 1882 ble pige Dorthea Arntsdatter født på Sildset i Kvernes 1850 gift med fisker og ungkarl Hans Ulrik Evensen født på Sulen i 1861. De fikk sønnene Hans Ingvald Alfred født 16.oktober 1884, døpt 9.november 1884 og Jens Darius født 5.september 1886, døpt 14.november 1886. Hele familien utvandret til Amerika i mai 1888 LenkeElen Serine Arntsdatter født på Sildseth i Kvernæs i 1860 ble gift 3.juni 1884 med ungkarl og fisker Johan Martin Antonsen, født på Sulen i 1861. Fant dåpen til et barn: Sigvard Alfred født 4.oktober 1884, døpt 9.november 1884. Fant ikke flere opplysninger om familien i farten, selv om jeg gikk igjennom utflyttingslistene fram til 1900 i full fart. (Kan fortsatt ha oversett noe).'Tusen takk Jan. Det er flott at man kan få hjelp fra folk utafor eget distrikt. Da blir det færre 'tomrom' i bygdeboka når den kommer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Lyngstad

Gjennom den hjelpa jeg fikk fra Jan Sneisen fant jeg Johan M. Antonsen og kona Elen Serina bosatt i Trondheim ved folketelling 1900: LenkeEr det noen som kan hjelpe meg med å finne etterkommere etter disse to sønnene som de hadde: Alfred Antonsen f. 1884. Han er støper i 1900 og Arttur Antonsen f. 1889 i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Arthur Antonsen

Arthur Antonsen er min farfar. Jeg har en del navn som antagelig er av interesse for deg. Kontakt meg på arthur.antonsen@smartcall.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.