Gå til innhold
Arkivverket

[#20688] Bergen/Fana


Gjest Svein Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Hansen

Kan noen hjelpe meg med opplysninger om ekteparet Ole Nilsen og Nicoline Maarsdatter. Er intressert i opplysninger om forfedrene til Ole og Nicoline.Det jeg vet om Ole og Nicoline er at i tidsrommet 1816-1832 får 8 barn. og at de da hører til St.Jørgen menighet. Nicoline dør 15/2-1858.Er glad for alle opplysninger om denne familien som jeg kan få. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Ole Nilsen Lille Solheim gifter seg i Fana 1814 med Nicolaja Maarsdatter Fjøsanger (Hun er 11 år i 1801). Du finner familien til Nicolaja under Fjøsanger i Fana i 1801-tellingen. Mvh. Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Nicolaja Maarsdatter var datter av jølstringene Maar Nilsen Lunde og Brite Tollefsdtr Veiteberg, gift i Jølster i 1784.Opplysninger om jølstringer i Fana kan man finne f. eks. på Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Hansen

Takker for hjelp fra Kenneth og Yngve. Men hvem var Ole Nielsen sine foreldre. Finne Ole komfirmert i Årstad i 1806. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Der er ein Ole på Store Solheim i 1801. Det står ikkje patronym i teljinga, men han er son av Nils Michelsen og Thora Olsdotter og 9 år. Det kan høve godt for karen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Dessutan vil det undre med om ikkje Nils og/eller Thora er av jølsterslekt. Dei vert gifte i SJ 1786 og får fyrste barnet frå Tarlebø (dei tener der) i 1787. Sidan held dei seg på Solheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

No er eg komen meg heim til notata mine. Dei syner at Nils Mikkelsen er frå Svidalsstøl i Jølster, f. kring 1756 som son av Mikkel Olsen Svidalstøl og Trine Andersdtr. Svidal (vigde 1743 i Jølster). Nils vart fyrste gongen gift med Thora (Thorine) Olsdtr. (ho døyr på Lille Solheim 2406 1813 - 65 år gamal). Nils vart andre gongen gift 0902 1814 med Berte (Marie) Knudsdotter frå Strusshamn. Nils døyr på Nedre Kleppe på Askøy 2106 1827, 71 år gamal. Då står det kor han var ifrå og kven faren var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Jeg lurer på om det nå finnes en løsning på hvem som er foreldre til Thora/Thorine Olsdtr., første konen til Nils Mikkelsen ? mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.