Gå til innhold
Arkivverket

[#20690] Bernhard Kristian Andersen (Gaare) emigrerte i 1907, f 30.01.1885


Gjest Henning Nicolai Gaare
 Del

Recommended Posts

Gjest Henning Nicolai Gaare

Bernhard Kristian Andersen (Gaare) f. 30.01.1885 i Kvæfjord emigrerte til USA i 1907, ankom 27.4.1907 Ellis Island, dro til sin bror Adolf(lph) Gaare, som tok statsborgerskap ca i 1920, i Grand Forks North Dakota. Etter det jeg kan forstå blir ikke Bernhard boende der, men hvor drar han, og stifter han familie i USA, eventuelt med hvem, og når?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Tor Rustad

Er det Adolph som er her? (US Census 1930)Adolph Gaare 49 1880 Norway Head White Detroit Lakes, Becker, MNSkal se litt mer etter Berhard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning Nicolai Gaare

Hei Tor Rustad.Det ser ut til at du har treff her. Takk skal du ha. Finner du noe om Berhard, er jeg takknemlig. Takk skal du ha. Henning Nicolai Gaare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Jeg skal ikke gå Laila i 'næringa' men jeg hadde notert litt på Adolph fra 1920: Gift med Hilda 33 (svensk), datter Rosamond/lind?? 14, datter Britta L 6, datter Ele(a?)nor 2år 4 mnd. , sønn Carl A?? 1Tilsvarende oppl. i 1930 + nevø Leif B. Gaare, alder 28.De bodde i Detroit Lakes, Becker, MNBare fint om du tar en kontroll på den raske avlesingen jeg foretok i går Laila.Har også tatt en titt i telefonkatalogen og i US Search etter sønnen Carl uten noe sikkert resultat.Det er haugevis av Gaare i USA, men langt fra alle har norske aner.Berhard er fortsatt sporløst forsvunnent.Lenke til 1930 tellingen. OBS: to sider! [url="http://content.ancestry.com/iexec/?htx=View&r=an&dbid=6224&iid=MNT626_1079-0113>Lenke1920 tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Til orientering: Det er i hvert fall Gaare i Frankrike; Tyskland og England.Jeg finner mye opplysninger i form av 'message boards' o.l. på norske Gaare (fra amerikanere) men ikke noe så langt på Adolph og din Bernhard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Henning Nicolai;Du har ikke nevnt noe om flere brødre?Jeg trodde en liten stund at jeg hadde lest av alderen på nevøen feil, men desverre: Han var 28 år i 1930, født i Norge og fikk statsborgerskap i USA i 1894.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.