Gå til innhold
Arkivverket

[#20698] Voss - kan noen gjøre oppslag i bygdebok?


Gjest Nina Krøger
 Del

Recommended Posts

Gjest Norodd Hagenson

Kanskje det er en gammel versjon av Netscape som lurer meg når jeg ser bare en liste med 10 vielser uten at noe er uthevet. Ut fra URLen tolker jeg det slik at det er Ola Sjurson Hornve og Ragnhild Olsd Heve du er ute etter.Lars Kindem: Vossaboki, bind II s 222, Store Hornve: Ola Sjurson (1761 - 1798) var sønn av Sjur Arnfinnson Store Hornve fra Ullestad (1729 - 1809) g 1754 m Gjertrud Johannesd Store Hornve (1733 - ).Bind I, side 190, Finne: Ragnild var datter av Ola Person Finne fra Glymme (1725 - ) g 1752 (ikke 1725) m Anna Eiriksd Gjerald (1732 - ). Ola byttet gård 1774 og kom til Heve.Siden du bor i Oslo kan du finne Vossabøkene på Deichmannske og følge trådene videre selv om du ønsker det. Når du har gjort det, kan jeg tilføye noen flere ledd bakover som ikke står hos Kindem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Tusen takk, Norodd. Nå skal jeg ta turen til Deichmann og leite videre. De leddene du kan tilføye tar jeg da seinere. Tusen hjertlig takk. Nina :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.