Gå til innhold
Arkivverket

[#20709] Alexander Eriksen Borge til Amerika i 1907.


Gjest Jorunn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

Hei.Er det noen som kan hjelpe meg med og finne ut hvor det ble av min oldefar Alexander Eriksen. Han var født den 27/5 1886 på husmannsplassen Borgeråsen i Skoger, Vestfold. Hans foreldre var Erik Andersen og hustru Jørgine Othilie Kristoffersdatter. Alexander gjorde en pike gravid i 1907 men ville ikke gifte seg med henne så han reiste til Amerika den 11 Mai 1907 med båten Oslo. Da kalte han seg for Alexander Eriksen Borge ifra Skoger. Han oppgav Boston som mål for reisen. Der stopper alle spor. Skulle så gjærne ha vist hans videre skjebne.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Lenken førte ikke frem. Jeg søkte på Alexander Ericsen og fikk da frem Alick Ericksen, født 27/5 - 1886, død februar 1967. Localities: Duluth St. Louis, Minnesota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

1930- Census, 514 West Superior Street, Duluth, St. Louis, Minnesota.Alex. Erikson, 44, født i Norge, ugift, imm. 1907, - 'Lodger - Laborer, Lumbering.'Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Fødselsdato/år og navn ser ut til å stemme med SSDI, men dødsår er angitt som 1957. Han døde i St. Louis. Jeg har forsøkt å finne ham på Ellis Island, men uten hell. Kommer ikke inn på Search Ellis Island in One Step - antagelig på grunn av stor trafikk.Jeg håper noen med tilgang til folketellinger i USA kaunne finne ham for deg - for å slå fast om dette er riktig mann. Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Mange takk for hjelpen så lang, Astrid og Arne.Dette betyr mye for meg og min far. Så døde han altså trolig ugift i St. Louis.Alexander er nok ikke og finne på Elis Island da han vel reiste med båt rett til Boston.Igjen mange takk for all hjelp.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.