Gå til innhold
Arkivverket

[#20713] Viede i Bergen etter 1911


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Min oldemor Johanne Marie Pedersdatter f. 01 jul 1877, Hafslo gifter seg etter 1921 med Emil Andreassen Jo(h)nsrud f. 23 oct 1883 Eidsberg, Østfold. Dette paret var da bosatt i Odda, og døde der henholdsvis 1944 og 1971. Men jeg har nå lett under vigde i Odda og finner dem ikke gift der, kan de ha giftet seg i Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

For perioden etter opprettelsen av Bergen folkeregister i 1912 har vi kartotek over vigde, ordnet etter brudens pikenavn. Der finner vi ikke Johanne Marie Pedersdatter, men dersom hun ikke hadde fast bopel i Bergen, ville hun ikke havnet der, selv om hun var blitt gift i byen. En leiting gjennom alle vigselslistene etter 1921 er et stort stykke arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Solfrid Vestaberg

Har ett nytt spørsmål til om samme ektepar. Er der tilgang til borgelige vielser i Odda? En slektning av meg mente at disse to muligens ikke giftet seg i kirken. Men, hvor skal jeg da henvende meg for å få vite om de giftet seg borgelig? Har dere en oversikt over det? Kan de ha giftet seg borgelig i Bergen, hvis ikke i Odda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.