Gå til innhold
Arkivverket

[#20720] Mari Nielsdatter, Fana ,og hennes barn.


Gjest Svein Atle Stendal
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Atle Stendal

I 1857 døde en Mari Nielsdatter(2410 57)i Fana , 43 år gammel. Hun bodde på gården Haugland og var gift med en Sivert Hansen. Jeg lurer på hvilke barn hun hadde - eventuelt barn før ekteskap i 1837. Kom det frem i skiftet etter henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Meldingen til skifteretten hadde denne ordlyden: 'Efterlader Enkemand og umyndige Fælledsbørn. Boet er opgivet ingen Beholdning at have.' Bygdeboken nevner barna Nils, Kristoffer og Severine, i tillegg til en gutt som døde ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I følge FamilySearch IGI hadde de disse barna: 1. Severine Martine f.27.06.1843 døpt 02.07.1843. 2. Iver Christopher døpt 13.04.1845. 3. Niels døpt 01.01.1848. 4. Christopher døpt 18.05.1851. 5. Iver Christopher f.23.09.1853, døpt 16.10.1853,død 06.04.1855 og begravet 15.04.1855. Det skulle kanskje tyde på at også den første Iver Christopher(145) må ha dødd tidlig. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I 1865 var Niels tjenestekarl på Nedre Natland hos Rasmus Olsen.Christopher var fostersønn på Hamre ytre hos Tollef Johnsen og Severine tror jeg du finner gift her i 1868. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Den første Iver Christopher døde 30.09.1851 og ble begravet 05.10.1851.Sivert og Mari mistet også en datter Anne Bertine 10 uker gammel 25.01.1838. Lenke Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Atle Stendal

Jeg takker for svarene, men det ser ikke ut til at denne Mari Nielsdatter er den jeg er ute etter. Årsaken er at den jeg håpet hun var identisk med en Maria Nielsdatter som fødte en datter, Hansine Hansdatter i Strusshamn på Askøy i 1833.(Innlegg 10592 på brukarforum). Da disse ikke dukket opp siden , heller ikke på Hansines konfirmasjon rundt 1848 (innlegg 13471 på brukarforum ),håpet jeg at de hadde tilknytning til Fana da Marias datter dukket opp på Stend i 1860. Jeg får vel lete etter dem andre steder, men det er nok en typisk 'brukarforum' sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.