Gå til innhold
Arkivverket

[#20732] Kari Iversdotter på Haganes i Luster, f. kring 1801 - Veøy, Fron eller Gausdal?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Kari Iversdotter, 30 år gamal, dotter av ein Iver Olson, stod brur i Luster 8.1.1832 med Hermund Olson (1802-1847). Dei vart husmannsfolk på Ekrene under Haganes, men Kari døydde barnlaus alt 10.5.1834, 33 år gamal. Skifte finst ikkje.Kven var Kari Iversdotter? FamilySearch synest ha tre alternativ:* Kari Iversdotter, døypt i Veøy 25.12.1799 av Iver Olson og Sigrid Knutsdotter (Våge øvre)* Kati Iversdotter, døypt i Fron 24.10.1802 av Iver Olson og Mali Hansdotter* Kari Iversdotter, døypt i Gausdal 2.10.1803 av Iver Olson og Guri JohansdotterEr det mogeleg utifrå desse opplysningane og lokal kunnskap å slå fast kven ho var, ho Kari Iversdotter i Luster?På førehand hjarteleg takk for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Eg tykkjer det etter kvart er dags for å blåsa lite vetta støv av dette spørsmålet som so langt ikkje har inspirert nokon der ute til å svara. Er det umogeleg å identifisera Kari Iversdotter?Alle gode tips er meir enn velkomne!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Eik

Vedr. Kari Iversdtr. Våge: Som du sikkert allerede har sett, er Kari i 1801 ført som datter av Iver Olsen og Sigrid Knutsdtr. på et bruk på Øvre Våge, Vågstranda, Veøy. Iver ble svært kort tid på Våge etter 1801.Når det gjelder døtrene, Johanna og Kari, så er ingen av dem bosatt i Veøy prestegjeld i 1865. Jeg kunne heller ikke finne at Kari Iversdtr. (f.1799) ble gift i Veøy i tidsrommet 1819-1840.Jeg vil anta at hele familien flyttet ut. Nå er jo flyttinger mellom Romsdalen og Sogn veldokumenterte, men helst mottatt vei. Jeg vil kanskje foreslå at du leter i kirkebok for Luster og ser om du finner om Iver olsen og/eller Sigrid Knutsdtr. er ført død der.Vennlig hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Tandsether

Jeg har undersøkt de to fra Oppland. Kari Iversdtr. fra Fron døde på Hove i Sør-Fron i 1834, bevises i skiftet etter mora Mali Hansdtr. i 1850. Når det gjelder Kari Iversdtr. fra Gausdal så er hun ikke konfirmert i Gausdal, men er heller ikke død der fram til 1820, så hun er foreløpig ukjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Steinar og Terje for spennande innlegg!Då sit me framleis att med to ''relevante'' kandidatar for Kari Iversdotter i Luster, Kari frå Veøy og Kari frå Gausdal. Dette vert nok ikkje so lett å prova; det var helst beskjeden trafikk mellom Gausdal og indre Sogn på den tidi, medan Romsdalen og indre Sogn hang mykje meir i hop. Og me har døme på at personar er komne frå Romsdalen til Sogn, ikkje berre hin vegen...Me lyt nok tyggja litt meir på dette problemet, og kanskje er det nokon som kjem fram med ein ''glup'' idé...?Nok ein gong ein stor takk for hjelpi so langt!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Utgangspunktet for disse kandidatene er FamilySearch - det betyr jo at det kan finnes flere, ettersom det i FS ikke finnes registrert dåpsopplysninger for samtlige kirkebøker i Norge, og neppe heller for hele det relevante området (og det kan jo være stort) i forhold til Luster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Svein Arnolf for siste innlegg!Eg er sjølvsagt ogso merksam på dette problemet med at FamilySearch er langt frå komplett og at talet på ''kandidatar'' KAN vera mykje større...Men, eg er tross alt glad for at me har FamilySearch som ei ''vegleiande'' kjelde når me leiter heilt ''i blinde''. Eg har gjennom fleire år hatt stor nytte av denne kjelda etter at opplysningane har vorte kontrollerte mot originalkjelder!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Eik

Veøy-alternativet: Jeg kommer til å undersøke om jeg finner Kari Iversdtr.s foreldre registrert som døde i Veøy. Det kan muligens være til hjelp for å få en avklaring.Vennlig hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Eik

Veøy-alternativet: Ved en rask gjennomgang av kirkeboka, kan jeg finne at Iver Olsen Ø.Våge ble konfirmert i 1791. Sigrid Knutsdtr. Ø.Reistad ble konfirmert i 1794. De giftet seg og fikk tre barn: Johanna døpt 1796 (før ektskapsinngåelse), Kari døpt 1799 og Ole døpt 1805.Det kan se ut til at Ivar var sønn av Ole Iversen Skare Ø. Våge på Ø.Våge br.nr. 1, mens Sigrids foreldre kan ha vært Knut Knutsen Ø.Reistad og kone Berit Andersdtr.Iver og Sigrid bosatte seg på Ø.Våge br.nr.4 i 1801, ifølge O.Olafsens 'Veø', et bruk som Iver fikk som arv. Forrige eier er nevnt som beboer der i 1801. Det kan se ut til at Iver og Sigrids sønn Ole Iversen Ø.Våge tok over bruket. Døtrene kan jeg som tidligere nevnt ikke finne igjen i Veøy prestegjeld, så når det gjelder Lars E. Øyanes forespørsel, så er vi i realiteten like langt.Vennlig hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.