Gå til innhold
Arkivverket

[#20742] Nikolai Hilberg Gaare f. 19/3 1891 Kvæfjord, gift i Vardø, Hammerfest, Vadsø?


Gjest Henning Nicolai Gaare
 Del

Recommended Posts

Gjest Henning Nicolai Gaare

Nikolai ble født 19/3 1891 og gifter seg omkring 1916 i enten Vardø, Vadsø eller Hammerfest, med Jonny Jansson - i FT 1900 Jæny Janson - født i Mo i Rana 1895, av foreldre Anna Janson f. 1862 Skjerstad, og Johan Wilhelm Janson f. 1862 Sverige. Er det noen som vet når Nikolai og Jonny ble gift, og hvor, og eventuelt når de kom til Vardø, Hammerfest og Vadsø, steder de skal ha bodd i kronologisk rekkefølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Hauge

Det var en Gaare i Vadsø, lurer på om han var fengselsbestyrer eller noe slikt. Han var æresmedlem i Ungdomslaget Vårbrudd, og det er et maleri av ham, nå innlevert til Vadsø Bibliotek. Høy slank type. Mer vet jeg ikke, men det kommer nok innlegg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning Nicolai Gaare

Det finnes en bok som heter Vadsø bys historie med undertittel Med spredte bidrag til Varangers historie av Johan Beronka - utgitt av Vadsø kommune, skrevet ti byens hundreårs-jubileum i 1933. Der skriver skattefogdfullmektig N.Gaare om ungdomslaget 'Vaarbrudd', der han var formann fra 23/10-1927 og til 1933. Om han var æresmedlem, er meg ukjent, men en kjær opplysning. Foreningen ble stiftet 25. okt 1896 av en doktor Kløvstad. Men til saken, om Gaare ble gift i Vardø, Hammerfest eller Vadsø er jeg fortsatt spent på å høre om noen vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.