Gå til innhold
Arkivverket

[#20744] Malena Kristina Flor


Gjest Frank-Morten Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank-Morten Jørgensen

jeg har fått litt problemmer,med å finne ut noe særlig om Malena Kristina Flor.Hun skal være gift med en Even Thoresen født 1794 Lade,Risvold,Trondheim de fekk en gutt med navn Even Mortinus Evensen født 1821 Trondheim.og han flytta senere nord over til Maalselv.Jeg finner ikke noe om Malena Kristina Flor,så jeg håper at noen Kan hjelpe meg? På Forhand takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Arnfinn Småli

Jeg har også problemer med en med samme navn: Malena Hansdtr. Floer. I 1837 fikk hun et 'uegte' barn, Hansine, med en Ole Olsen Lian, i Trondheim. Hansine ble døpt i Bakklandet kirke. Hansine er en av mine tippoldemødre. Jeg har problemer med å finne ut hvem hun var, denne Malena. Hennes alder på det tidspunktet vet jeg ikke. Kan det være den samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank-Morten Jørgensen

det er ikke umulig,for jeg vet veldig lite om ho,skulle gjerne visst mer,for er en av mine aner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Småli

Har du fått kontrollert kirkebøkene i forbindelse med det antatte giftemålet og dåpen til Even Evensen? Der burde det stå alder og fødested for Malena. Det er likevel ikke sikkert, for i f.m. Hansines dåp stod det ikke slike opplysninger om Malena. Jeg er overbevist om at det må la seg gjøre å finne ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank-Morten Jørgensen

Hei Arnfinn.Jeg har ikke fått kontrollert kirkebøkene.jeg fant fødseldagen til Even Mortinus Evensen,på familysearch,og dar stod bare mor og fars navn,men om e ikke husker mye feil så var det bare han ifra sør-trøndelag.og han finner jeg igjen på folketellingene,så det stemmer til han iallefall.jeg ser at jeg skrev ho Malena Kristina var gift med Even Thoresen,men det vet e ikke sikkert,kan være utenom ekteskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.