Gå til innhold
Arkivverket

[#20749] Cecilie Margrethe eller Grethe Alstad på Levanger/Verdal


Gjest Henrik Andreas Eddie
 Del

Recommended Posts

Gjest Henrik Andreas Eddie

Den 22 apr.1849 fødtes tvillingene som den 2 mai i Levanger kirke ble døpt Nicoline Sofie og Cecilie Margrethe. Moren var Anne Martha Pedersdtr. født 1823 og faren Alexander Eddie som ble udlagt barnefader. Tvillingene blir konfirmert i Stiklestad kirke 8 okt.1865. Nicoline bor da på Verdalsøra og Cecilie på Rein gård. Den 27 feb.1891 blir C.M.Alexandersdtr.Rein viet i Vinne kirke til Johan Pedersen Alstad fra N.Stjørdalen. Dette må være den nevnte Cecilie Margrethe. Så blir det vanskeligere; men i FT 1900 er det en Grethe Alstad på Marienborg i Levanger. Kan dette være Cecilie Margrethe - som i FT 1875 står oppført som Grethe Alexandersdtr. Er det noen som kjenner mer til de her nevnte personer? Henrik A.Eddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Berg

Dette ekteparet døydde barnlause på Levanger etter det eg kjenner til. Om du vil, kan eg sende deg kopi av ein artikkel eg skreiv i Verdal Historielag sine skrifter, Årbok 1998 side 199, som handlar om dette bryllaupet du nemner. Elles har Alexander Eddie sett spor etter seg i Levanger i dobbel forstand. Det er mange historiar og ikkje minst barn etter denne karen. Mvh Thomas Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henrik A. Eddie

Takk til Tor og Thomas. Det ville være fint å få artikkelen om Grete og Johan Alstad - da jeg har samlet opplysninger om de mange barna til min tippoldefar Alexander Eddie. Desverre er han i 'Frol 2' side 285 tillagt noen feil mht familierelasjoner! Men er tvillingsøsteren Nicoline Sofie den oppførte Sofie Nicoline i FT 1865 for Værdalsøra? Hilsen Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Berg

Du spør om det er Sofie Nicoline som står under Mikvold lille i 1865. Det stemmer nok. Ho bur hos si mor Anne Martha Pedersdt. som vart gift 19.08.1850 i Stiklestad k. med Torger Olsen fra Melgård, Fron i Gudbrandsdal. Han var født 1825 oppgitt i kyrkjeboka ved sitt dødsfall i 1911. Kona døde 02.05.1866 og dei hadde ei datter født 10.05.1850 døpt Ragnhildanna som døde året etter 04.04.1851. Når det gjelder Alexander så hadde han tre barn født her i Verdal, men desse kjenner du vel til. Mvh Thomas Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.