Gå til innhold
Arkivverket

[#20765] Johanne Hansdatter fra Os


Gjest Ellen Rognaldsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Rognaldsen

Etter god hjelp ved forrige etterlysning, prøver jeg meg igjen. Denne gangen er jeg på jakt etter Johanne Hansdatter født 1840 i Os. (Far Hans Larsen?) I 1865 tellingen er Johanne tjenestepike på gården Sæter Midtre i Os. Har nå lest ætterbøker fra stedet men finner ingen Johanne eller Hans som kan passe. Finner heller ikke nevnte gård. Forøvrig giftet Johanne seg med Christian Rytter og bosatte seg i Aarstad. Kan noen hjelpe meg å finne Johanne med foreldre, evt tipse meg om hvilke bygdebøker jeg må lese ? Ellen Rognaldsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Johanne ble døpt i Os 9.8.1840. Foreldre Hans Larsen og Kari Bessesdatter. Foreldrene giftet seg i Os 11.7.1829 - Hans var da 30 år og Kari 24 år. Dette ifølge FS.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Rognaldsen

Hei Jeg har nå funnet Hans og Kari i ft 1865. Men i hviken ft bor Johanne med sine foreldre? Hilsen Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Litt mer info om du er interessert: Besse Torgielsen ble døpt 23.10.1774 i Os. Foreldre Torgiels Larson og Borni Bessesdatter.Borni Bessedatter er født 5.4.1735 i Samnanger (død 1799). Foreldre Besse Thomassen og Guro Andersdatter.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Rognaldsen

Kjempe mange takk til deg Odd Brede. Tror jeg må få tak i bygdebok fra Samnanger. Det er tydelig at hele denne slekten kommer derifra. Johanna Hansdatter var forøvrig min tipp oldemor. Så nå har jeg fått mange ledd på plass i slektstreet. Hilsen Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.