Gå til innhold
Arkivverket

[#20787] Oline Jensdatter Graneng, Tynset


Gjest Tore Rønning
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Rønning

Finner Oline Jensdatter født 29. mars 1847, Tynset på Familysearch. Jens Madsen og Ingbor Torgersdtr er oppgitt som foreldre. Oline blir gift på Tolga i 1866, og da kaller hun seg Oline Jensdatter Graneng. Er det noen som har opplysninger om foreldrene til Oline?, er de kanskje nevnt i Tynset Bygdebok?. Kan heller ikke finne de i folketellingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Dette kan være Oline i 1865: LenkeFant ikke Oline Jensdt. på Graneng i bygdeboka, men hun kunne jo ha vært tjener der like før hun giftet seg. Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Rønning

Hei Inger, takk for opplysningene!Tror nok at dette er rett 'Oline', ja. Har funnet to søsken av henne: Inger Jensdatter (tvilling med Oline) og Mikkel Jensen f. 3. mars 1842, død samme år. Fant dette på Familysearch.Får nok bestille kirkebøkene for Tynset, og se om jeg finner f.eks giftemålet til Jens Madsen og Ingbor Torgersdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Aas

Nå sitter jeg her med MINI 19 fra Tynset, som varer til 1747. Filmkortet ved denne dåpsinnførselen er utydelig, men jeg kan se at dette tvillingparet var født 29/3 1847 og døpt 11/4, som uekte barn. Så kommer det utydelige: Ungk Jens Madsen (Rødstad ?) .... (pige ?) Ingebor Torgersdatter (noe liknende Aamol, men ikke det (den adressen er i tilfelle fullstendig ukjent for meg)) ...... (Barnet ?) født paa Granengen ....... Av fadderne kan jeg med like liten sikkerhet tyde: ..... Erik Bersvendsen (xxxxmoen ?), Ole ..., (Ole ?) Madsen ...., Kirsti (Pedersdatter ?) Graneng, ... Johnsdatter (Kjølmoen ?), ....datter (Rønningen ?). I tillegg til dette står det mer.Hvis det finnes klokkerbøker for Tynset for dette tidsromme, ville jeg også ha sett på det.Jeg kunne ikke se vigselen mellom Jens og Ingeborg i 1847. Etter den tid har jeg ingen filmkort fra Tynset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Rønning

Tusen takk skal du ha for opplysningene Jan Erik. Har undersøkt, og klokkerbok skal finnes. Skal prøve å bestille denne på biblioteket.Jens og Ingeborg ble vel kanskje ikke gift?Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tore Rønning

Nå har jeg hatt klokkerboka til gjennomsyn, og jeg er ganske sikker på at det står:Jens Madsen fra Vang og Ingbor Torgersdtr fra Aamot, men klarte ikke å tyde alt som sto der.Finnes det bygdebøker fra Vang og Åmot?Tore Rønning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Odd Tjade

Litt hjelp. Inger og Olines far, Jens Madsen, Vang, var skorsteinsfeier. Ingebor Torgersd., Åmot, er datter til Torger Stenersen og Kirsti Kristensd. i Øyer, død 17.10.1830.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Rønning

Tusen takk for opplysningene. Finner en Jens Madsen f. 1. januar 1815 i Vang (Familysearch), foreldre: Mads Pedersen og Inge Jensdatter.Får vel prøve å låne kirkebøkene for Vang, for å eventuelt få bekreftet at dette er den 'rette Jens' .Hilsen Tore Rønning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Marie Tollan

Finner flg. på FamSearch:Tollof OLSEN Birth: 26 Aug 1838 Christening: 09 Sep 1838 Place: Tynset, Hedmark, NorwayParents: Ole LARSEN Ingbor TORGERSDRVet noen om dette kan være den samme Ingbor Torgersdt som nevnt over?Tollef Olsen kaller seg Nysted og blir iflg. bb for Ytre Rendal, gift med Ragnhild Hågensdt Husdalen i 1864. De bor i 'Veslestuen'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.