Gå til innhold
Arkivverket

[#20788] Brynhild Eriksdtr. Øie i Melhus og Karen Ingebrigtsdtr. i Hovshagen i Byneset


Gjest Siv Kristin Haugen
 Del

Recommended Posts

Gjest Siv Kristin Haugen

Hei! Jeg har lett etter Brynhild Eriksdtr. født i Øie i Melhus. Hun var født i 1755 d. i 1815. Gift med Erik Pålson i Aasen. Har bladd gjennom bygdeboken flere ganger, klarer fortsatt ikke å finne henne. Det samme gjelder Karen Ingebrigtsdtr.i Hovshagen i Byneset. Født i 1790. Gift med Ole Jonson i Hangerskjær. Er det noen som kunne kikket i bygd.bøkene en siste gang slik at jeg kan avslutte min svigerfars fam.tre ? På forhånd mange takk !! Siv Kr.Tlf.71525766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Grostad

Finner en Ole Jonsen Hove Hangerskjæret f. 1795-76 i den nye bygdeboka for Byneset og i kirkeboka. Han ble gift 2 ganger men ikke med Karen Ingebrigtsdtr. Henne kan jeg heller ikke finne født i kirkeboka. Har du noen flere utfyllende opplysninger om disse personene.ig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv K. Haugen

Beklager så mye. Jeg har blingset med navnet!! Karen var født i 1828 og gift med Sønnen til Ole! Han het Erik Olson f. i Hangerskjær.s.272 i b.2 (?) På Karen har jeg notert s. 238. Beklager rotet. Deres dtr. er Ingeborg Eriksdtr. f. 06.08.1857. Siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv K. Haugen

Jeg gikk inn på Byneset og fant Brynil. Det står desv. ikke hvor hun kommer fra. Har du mulighet for å kikke i boka? Eliløkken hører det til under Elie gard? Hadde jeg fått et sidenr. hadde det vært lettere å få de på biblot. til å kopiere for meg. Siv K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Fossum

Siv Så i bygdebok for Børsa ( bind 2, side 24 )på Æleslykkja (Gården heter Æle )og fant Erik og Brønhild. Hun kom fra gården Øy på Melhus ( Øysand ) og han fra Åsen, de bodde først på gården Aunet i Åsen. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv K. Haugen

Takk skal du ha! Jeg har dette i mine notater, men klarer ikke å finne Brønilds navn i Øy i Melhus. Har trålet boka igjennom uten å finne henne. Har desv. ikke tilgang på bygdebøkene, må fjernlåne dem, så det tar tid før jeg kan sjekke nye data!! Siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Grostad

Jon Olsen Hove, f. 1764 på Hove Stenan. Gift i 1788 med Elen Jonsdtr. Byvigen, f. 1754 på Langørgen Byvigen, d. 1833. Barn: 1. Karen, f. 1789. 2. Ole, f. 1796.Ole Jonsen Hove Hangerskjæret, f. 1796. Gift i 1820 med Anne Eriksdtr. Eliløkken, f. 1792 i Børsa. Hennes foreldre: Erik Paulsen Eliløkken og Brynhild Eriksdtr. Øie. Hennes barn før ekteskap, med Anders Johansen Vevik, f. 1792 på Vevik Steinan Byneset. 1. Johan, f. 1812. Han har jeg ikke sjekket mer. Barn: 1. Berit, f. 1821. 2. Jon, f. 1823, d. 1881. 3. Elen, f. 1826, d. 1900. 4. Erik, f. 1829. Skinnfellmaker. Reiste i 1891 til Ishpeming, Michigan,USA .Retur.Gift i 1855 med Karen Ingebrigtsdtr. Hovshagen,f.1829. Foreldre Ingebrigt Jonsen Hønvold f.1795 d. 1856 og Berit Eriksdtr. Langlo f. 1810 d. 1875. Erik og Karen var med svigersønnen Jakob Mule på Amerikatur i 1891. 5. Isak. Reiste til Amerika. 6. Karen, f. 1835. Ole Jonsen gift på nytt i 1845 med enke Berit Olsdtr. Flakkleven, f. 1795 på Flakkleven, d. 1892.Forstår det som at du er etterkommer av Ingeborg Eriksdtr. f. 1857. Det er ikke notert noen etterkommere på henne i den nye Bygdeboka for Byneset. Kunne godt tenkt oss opplysninger om henne til senere bruk ved en eventuell utgivelse av et hefte med rettelser, mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Siv K. Haugen

Beklager forsinkelsen! Deilig med påskeferie!! Ingeborg Eriksdtr.f.06.08.1857 i Aungjerdet.Gift med Lars Larson f.15.04.1854-30.10.1939. F. i Håggån på Stykkjan. De fikk bla. Karen Emilie Larsdtr. f.1906 i Viggen. Karen giftet seg med Arnt Olson f. i Gjølmesvee, 08.09.1873-18.08.1959. De fikk dtr. Karen Arntsdtr. f.13.11.1911-12.09.1997.F. i Svee. Karen var mor til min svigerfar! Jeg har ikke Karen Emilies søsken tilgjengelig her i kveld, men kan lete litt i papirer hvis det er ønskelig. Med hilsen Siv Kristin Haugen. Tlf. 71525766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.