Gå til innhold
Arkivverket

[#20789] Hans Borgersen Bråte, Svinndal


Gjest Vigdis Skaar Nygaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Jeg søker opplysninger om mine forfedre på Østre Bråte i Svinndal, Hans Borgersen f ca 1730 og hans kone Mari Kristensdatter f ca 1750. I Vålers bygdebok står det nok om foreldrene deres under gården Østre Bråte, opplysninger som jeg vil bli glad for å motta. mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Jeg skal se i den boken i dag tror jeg, og kan godt se etter for deg også. Det er mulig at jeg ikke får svart deg før i morgen eller lørdag, men det går kanskje bra ? Hilsen Anne Lene Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Vigdis. Ja i vålerboken var det mye å finne, og jeg kan anbefale deg å bestille den: Våler bygdebok, gårdshistorie for Svinndal, del 2 av Einar Pedersen 1993. (jeg ville nå tatt med del 1 og da ).Tror jeg har funnet ditt navn i tlf. katalogen, og kan sende deg de kopiene jeg har tatt i dag. Det vil bli så utrolig langt svar å skrive her, så det er lettere å sende om det er ok for deg.Grovt sett har jeg funnet info om: -Hans Borgersen og hans kone Mari Kristensdatte, og deres foreldre. Har også funnet Hans Borgersens Farfar. Har også funnet Mari Kristensdatters foreldr, besteforeldre samt farfars far.Enda er det mye mer for deg i boken, så bestill den, det tror jeg er lurt. Boken er oversiktlig og grei, med en del fine bilder også. Jeg sender deg altså kopiene i dag. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Dette er jo over all forventning. Hjertelig takk Anne Lene for alt du har gjort! (Det er bare en Vigdis S. Nygaard på 2040 Kløfta.)mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.